סגנון ארכיטקטוני עליז בלוס אנג'לס, בהשפעת אולפני הסרטים בהוליווד, זכה לכינוי "בתים מהאגדות" storybooks homes, הוא מאופיין בגגות עקומים או מחודדים, דלתות וחלונות לא תואמים ומראה כללי של בית עזוב.

 

בצומת שדרת Carmelita Avenue ורחוב Walden Drive, בבוורלי הילס, קליפורניה, עומד “בית המכשפה” The Witch’s House, מעוצב בסגנון ארכיטקטוני עליז המאופיין באלמנטים כמו גגות עקומים או מחודדים, דלתות וחלונות לא תואמים ומראה כללי של בית עזוב. הסגנון הזה שאפשר אולי לכנותו “בתים מהאגדות”, הפך לפופולארי בלוס אנג’לס בשנות העשרים והשלושים של המאה העשרים, עם התעצמות תעשיית הקולנוע ההוליוודית וההתרפקות על אדריכלות מימי הביניים.
מחלוצי הסגנון האדריכלי המיוחד הזה היה מנהל האמנות ההוליוודי הארי אוליבר. בית המכשפה בוולדן דרייב היה יצירתו הראשונה ואחת הדוגמאות הטובות ביותר לסגנון הזה. הוא בעצם נבנה בכלל לשימוש צוות הפקת סרטים באולפני הקולנוע Willat Studios, בשנת 1920. כשהאולפן נסגר, המפיק Ward Lascelle, חס עליו מהריסה והעביר אותו לבוורלי הילס בשנת 1926, שם הוא משמש כיום כבית מגורים. הבית קיבל מראה רעוע בכוונה והארכיטקטורה המטורפת שלו הפכה אותו לנקודת ציון פופולרית בבוורלי הילס. הוא העניק השראה לבתי אגדות נוספים ואף הופיע במספר לא מבוטל של סרטים, החל מ”הנזל וגרטל” (1923) ועד Clueless 1995.

 

The Witch’s House Photo Lori Branham Flickr

 

1 The Witch’s House. Photo Walter Cicchetti Shutterstock

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בתים נוספים בז’אנר, הם למשל Charlie Chaplin Bungalows, מקבץ קוטג’ים בשדרת פורמוסה הצפונית שנבנו על ידי צ’רלי צ’פלין בשנת 1923, גם כאן, כדי לספק לינה לצוות השחקנים והצוותים שעבדו בסטודיו שלו. ארבעת הבתים תוכננו על ידי האדריכלים הידועים Arthur and Nina Zwebell, האחראים על כמה ממגורי הפאר המפורסמים ביותר בהוליווד. הבתים מתפקדים כיום כדירות מגורים המאוכלסות על ידי מוזיקאים ואמנים.

 

 

 

 

הקוטג’ים של שלגיה The Snow White Cottages, תוכננו ונבנו על ידי האדריכל Ben Sherwood בשנת 1931, כדי לאכלס אנימטורים העובדים בסטודיו של וולט דיסני, הממוקם כמה רחובות משם. שמונת הקוטג’ים כוללים גגות עקומים, חזיתות עם מסגרת עץ, ארובות רעועות בכוונה ומגדל. ההשראה הייתה מהסרט דיסני שלגיה ושבעת הגמדים, שיצא ב-1937.

 

The Snow White Cottages. Photo Tony Hoffarth Flickr

 

 

 

 

 

 

בית ההוביט The Hobbit House נבנה במשך 24 שנים, בין השנים 1946-1970, על ידי אמן מאולפני דיסני, ג’וזף לורנס. הנכס מורכב מכמה קוטג’ים עגולים עם גג מוזר מזכוכית ועופרת, קירות חצובים באבן, אריחי גג לא אחידים וכמו האחרים, הוסב כעת ליחידות מגורים.

 

The Hobbit House. Photo Rick George Flickr

 

 

 

 

 

בית בסגנון הוליווד-לנד נבנה בשנת 1926 ושימש כבית מגוריו של המפרי בוגרט, שחקן הקולנוע האגדי שכיכב ב”קזבלנקה” וב”המלכה האפריקאית”.

 

Humphrey Bogart, Photo Doug Keister

 

בתים נוספים

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
אדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
המאפיין הבולט ביותר של הבניין, הוא הלב בן ארבע הקומות שלו, מפוסל כדי להדהד
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
אדריכלות
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
אדריכלות
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
                   

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*