הפרויקט של Rica Studio שואף ליצור מרחב פתוח, שבו האלמנטים המרכיבים את החלל, יוצרים נופים מלאכותיים וגם מתערבבים באלמנטים הטבעיים, בהם ניתן להשתמש כמבני משחק שונים בדרכים שונות, כך שחוויית המשחק משתנה כל העת.

 

פרויקט זה נעשה בשיתוף פעולה עם Juegaterapia, קרן ללא מטרות רווח, שנועד לשפר את תנאי החיים של ילדים חולי סרטן. הם יזמו הקמת גני משחק, שנתרמו לילדים, על מנת לסייע להם במהלך הטיפול בכימותרפיה ובמשך הזמן, הרחיבו את השימוש לבתי חולים לילדים בכלל. פרויקט זה מציע הזדמנות מצוינת לבחון כיצד עיצוב יכול לעצב תפיסה, הכרה וניסיון, והכי חשוב להיות כלי לשיפור חיי היום יום. הוא מתבסס על מחקרים, המראים כיצד החשיפה לטבע מקצרת את זמן ההתאוששות. למרות זאת, לא כל בתי החולים היו מוכנים להוסיף צמחייה לתשתיות שלהם, בשל העלויות והצורך בתחזוקה. כתוצאה ממגבלה זו, נבחנו מאפיינים של הטבע שניתן ליצור מחדש באמצעים מלאכותיים ולהכניס למבנים הקיימים.
יש כאן מתח בין הטבע לבין האומנות ותהליכי ההפשטה שנעשה בהם שימוש באמנות, כדי ליצור גשרים בין שניהם, במקרים מסוימים מילוליים, במטפורות אחרות. העיצוב גם מבטא את המקום, העיר ולנסיה, עיר ליד הים.
העיצוב ייצר מערכות מלאכותיות, המבוצעות באופן דומה למערכות חיות, מבלי לחקות את המרכיבים הטבעיים בצורתם אלא בממד הפרודוקטיבי שלהם: תנועה, גמישות וריאציה של צפיפות, צליל, קלילות … ועוד, מהטבע, צבעים, חזרה על העצים, תנועת העלים, גמישות הענפים, הצפיפויות השונות, הצל … המעצבים ביקשו חומר אחד שיכולנו לשמש בדרכים שונות ליצירת כל המאפיינים האלה, יהיה קל לעבודה וזול. הפתרון היה הרבגוניות של חבלים, החוסן שלהם ואיכות המישוש, שהופכים אותם לאחד החומרים המשומשים ביותר בגני שעשועים.
הכוונה הייתה ליצור עולם קסמים, מרחב פתוח שבו האלמנטים הללו יכולים ליצור נופים מלאכותיים שיכולים להתמזג עם אלמנטים טבעיים – הפתרון היה מבנים תלויים על חבלים גדולים המתנועעים עם הרוח, המטילים גוונים שונים במהלך היום, הם מכסים שטחים פתוחים וגמישים שניתן להשתמש בהם בדרכים שונות, מגרש משחקים, מרחב התעמלות, במה למופעים וקונצרטים. מבנים תלויים גדולים נתפסים לילדים כשהם ניבטים מן החדרים, כמו אלמנטים צבעוניים שכל ילד יכול לתפוס כדבר שונה, פרח ענק, מדוזה, חללית …

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
אדריכלות
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
אדריכלות
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
                   
מרכז הבריאות Zariquiey Foyer / בתכנון MIAS Architects
אדריכלות
מרכז הבריאות Zariquiey Foyer / בתכנון MIAS Architects
                    ARENYS DE MUNT, SPAIN

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*