ביוגרפיה חדשה מביטה על האדריכלית שנשכחה,למרות שתכננה יותר מ-700 מבנים בקליפורניה, כולל טירת הרסט.

 

 

 

בשנת 1910, הוסמכה Julia Morgan כאדריכלית והפכה, לא רק לאשה הראשונה בעלת רישיון לעסוק באדריכלות בקליפורניה – אלא גם לאחת האדריכליות המבוקשות ביותר בארצות הברית.
המהנדס הצעיר מסן פרנסיסקו, וולטר סטילברג, שהיה המהנדס הראשון שהיא שכרה למשרדה, אהב לספר איך היא הייתה מטפסת על סולמות ופיגומים כדי לצפות במבנים שתכננה מלמעלה “אני מתתי מפחד. אני חושב שהיא הייתה אחד האנשים הכי חסרי פחד שהכרתי”.
אדריכלית פורצת דרך, ילידת סן פרנסיסקו, קליפורניה, מורגן הייתה האישה הראשונה שרכשה תואר בהנדסה אזרחית מאוניברסיטת ברקלי והאישה הראשונה שלמדה אדריכלות באקול דה בוז-ארט בפריז מאז הקמת בית הספר ב-1648. לא רק שהיא התגברה בהצלחה על היחס מצד בני גילה הגברים – שהתגרו בה, שפכו מים על ראשה ודחקו והפילו אותה מהספסלים בכתה – היא גם השלימה את תכנית הלימודים המפרכת בשלוש שנים במקום שש המקובלות. מורגן ניהלה והתמודדה עם כל האתגרים של תכנון וביצוע של יותר מ-700 פרויקטי בנייה בחוף המערבי האמריקני המועד לרעידות אדמה ושירתה לקוחות רבי עוצמה כולל ויליאם רנדולף הרסט, אחד מפטרוניה הוותיקים.
למרות הישגיה הרבים, מורגן נשכחה במידה רבה. ספר ביוגרפי שהופיע עתה – Julia Morgan: An Intimate Biography of the Trailblazing Architect (Chronicle Books), מציג את הטכניקות החלוציות מאחורי תכנון מבנים בולטים כמו טירת הרסט ומלון פיירמונט בסן פרנסיסקו, כמו גם בתי הספר הרבים, הכנסיות, התיאטראות, בתי החולים ומועדוני הצדקה שבנתה מורגן.
מחברת הספר Victoria Kastner, גם שוזרת רישומי יומן, מכתבים וראיונות עם עמיתיה לעבודה ומשפחתה של האדריכלית, המאפשרים לנו הצצה לאישיות החמקמקה והייחודית של מורגן – עובדת קשה וצנועה וחברה מסורה, שנמנעה מתשומת לב תקשורתית ומשבחים לאורך חייה.
כאישה אדריכלית הראשונה, התעניינה העיתונות לעתים קרובות יותר במראה ובנשיות שלה מאשר בהערכת עבודתה. לכן סירבה האדריכלית להצטלם, להתראיין או לקבל פרסים.
הפרויקטים המגוונים שלה משתרעים על פני סגנונות ספרדיים, ים תיכוניים, גותיים, ניאו-קלאסיים ועוד רבים אחרים, אך הם בדרך כלל משתמשים בחומרים טבעיים ומדגישים את הנופים המדהימים של קליפורניה. מורגן התאימה את העיצובים שלה לצרכים ולטעמים של לקוחותיה. מורגן הקשיבה; גם זה דורש אומץ.

 

Berkeley City Club Pool SkipMoore flickr

 

Julia Morgan, Wyntoon, Bavarian Village, Brown Bear House

 

The Julia Morgan House in Sacramento.

 

Julia Morgan, Gregorian Cloister Chapel of the Chimes, Oakland

 

 

Julia Morgan, Foothill Club, Saratoga

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
אדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
המאפיין הבולט ביותר של הבניין, הוא הלב בן ארבע הקומות שלו, מפוסל כדי להדהד
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
אדריכלות
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
אדריכלות
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
                   

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*