עם השתכללות הטכנולוגיה הטרנסצנדנטאלית, שפותחה על מנת לסייע בתהליך בניית המבנים המודרניים של הפלנטה שלנו, זה רק עניין של זמן עד שנחזה במגורים המשולבים בסביבה. למרות שהתעשייה לא ממש שם, מעצבים כמו Amey Kandalgaonkar, מניחים את היסודות לעתיד מודע לסביבה - אחד שנראה מבטיח במיוחד, הוא "בית בתוך סלע".

הבית הייחודי במדיין סאלח שבסעודיה, ממוקם באתר ארכיאולוגי היסטורי, הידוע בזכות סלעי הענק בעלי הצורות המיוחדות – שהחציבה והגילוף שנעשה בהם, אגב, היה בעיקר בכדי ליעד אותם לקברים. האדריכל הסיני (שנחאי) יצר בהם משכן אורגני משלו, המשלב חזית בטון נקייה עם תצורות האבן המתנשאות של הנוף. הפגודה מרובת השכבות משלבת קומץ של מתקנים מפוארים, ממספר רב של יחידות מגורים, מצפים לנוף ומרפסת ענקית, כל הדרך אל בריכה אינסופית המשקיפה על הסביבה השוממת של האזור.
המשחק הזה בין הגאומטריה המודרנית של הבטון, לבין הצורות הוארגניות, מזכיר אמנם עבודות של פרנק לוייד רייט, אבל ההשפעה כאן היא דווקא מקברי האבן החצובים בסלעי sahh Madia של ערב הסעודית. האדריכל משתלב בתוך הסלע המקורי ולא משטח את הסלע, יוצר דיכוטומיה פורמלית עם הכנסת לוחות בטון חשופים לתוכו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
מהעולם
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
המאפיין הבולט ביותר של הבניין, הוא הלב בן ארבע הקומות שלו, מפוסל כדי להדהד
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
מהעולם
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
מהעולם
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
                   

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*