קאסה ויצ’נס, ביתו הראשון של אנטוניו גאודי, שופץ, שוחזר, עוצב מחדש ופתח את דלתותיו המגולפות בציורים לציבור, 130 שנה לאחר בנייתו המקורית (בין השנים 1883-1885). הבית נרכש על ידי בנק פרטי בשנת 2014, אשר הפך אותו ליעד תיירותי, עם סיורים מאורגנים אל הבית עצמו יחד עם תערוכות זמניות ואחת קבועה, המתקיימות בו.

 

 

אנטוני גאודי שהגדיר מחדש קישוט, אדריכלות ואסתטיקה, היה בן 31 כאשר בנה את הבית, אשר גם כיום, 130 שנה אחרי שנבנה, הבניין הזה מותח ומאתגר את הדמיון ואת הרעיון של איך “בית פרטי” צריך להיראות. עד לבעליו הנכחיים, הבית תפקד כבית משפחה, עבר במהלך חייו שורה של שינויים, כגון חלוקה לשלוש דירות עצמאיות בשנת 1925.

המבנה הפינתי – אשר בשנת 2005 זכה להיות הבניין השמיני בברצלונה שנרשם כאתר מורשת עולמית של אונסק”ו – עם אריחים צבעוניים המכסים את החזית ומגדלים מחודדים המתנוססים מעל לגג הדו-קומתי, הוא עונג חושים מרשים. אולי בגלל שנבנה במקור כבית קיץ עבור ברוקר וסוחר אמיד, שהרשה לעצמו ליצור חזות עשירה לביתו.

גאודי פירש מחדש באופן בלתי צפוי את הבנייה הקטלאנית המסורתית – הן בתוך הבית והן מחוץ לו – שילוב בתוכו שפע של אלמנטים סמליים ודקורטיביים, תכנון אשר הוביל אנשים רבים לבלות את כל חייהם בניסיון ללמוד איך הוא הצליח בהישג הזה. אז אנחנו לא ננסה לבחון את זה כאן. במקום זאת, ניקח את זה כפשוטו, עם מבט של יראת כבוד.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
עיצוב פנים
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
    באזור Hampi שבהודו, בה המרכז נבנה, הנוף נראה כאילו הוא ארכיטקטורה ואדריכלות
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
עיצוב פנים
בית קפה דו מימדי צבעוני ראשון
                           
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
עיצוב פנים
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*