הבית והסטודיו של האמנית השתרעו במתחם בן 460 מ"ר, מהתקופה הקולוניאלית הספרדית, שהיה הרוס לחלוטין כאשר האמנית מצאה וקנתה את הנכס ב-1945 ובמשך ארבע השנים הבאות פיקחה על שיקומו, אותו ביצעה חברתה Maria Chabot.

 

המתחם שוכן בעיירה הקטנה Abiquiu, ליד כנסיית סנט תומס. כאשר אוקיף הבחינה בבית הנטוש וההרוס לראשונה בשנות ה-30, הוא היה בבעלות הכנסייה הקתולית, שלא רצתה למכור אותו בתחילה אך התרצתה. המבנה החד-קומתי, בנוי באדובי, בסגנון המסורתי. יש לו קירות אדובי עבים וגג שטוח הנתמך ברשת של אלמנטים מעץ. בבית יש כמה אלמנטים מודרניסטיים, כולל חלונות צוהר וחלונות גדולים המספקים נוף רחב של הנוף שמסביב ומכניסים אור טבעי, לאזורים שבאופן מסורתי לא תוכננו לבתים כאלה. אוקיף התעקשה על חריגות אלה מהצורה המסורתית וסיפרה בראיון “לא רציתי בית ספרדי; לא רציתי בית הודי או בית מקסיקני; רציתי את הבית שלי!”.
אוקיף ציירה לעתים קרובות מול חלון חדר השינה שלה, המשקיף על עמק נהר צ’מה במהלך חודשי החורף. ב-Abiquiu היא גם יצרה את סדרת ה-Cottonwood שלה, את הציורים של Abiquiu Mesa והדרך לסנטה פה.
הבית והסטודיו מציעים מבט ייחודי לתוך חייה של אחת האמניות הגדולות של אמריקה. הבית היה החזון שלה. ברחבי הנכס, אפשר לראות ולהרגיש את נגיעת ידה ואהבתה של אוקיף לנכס המסוים הזה בעיירה יוצאת דופן. הבית והסטודיו משלבים סגנונות בנייה אינדיאניים וקולוניאליים ספרדיים, מסורות אדריכליות אזוריות, המתוארכות למאות שנים. החדרים העתיקים ביותר נבנו ככל הנראה בשנת 1744. במאה התשע-עשרה, הבית הורחב לאסיינדה בסגנון פואבלו (לבני בוץ), עם שורות של חדרים מאורגנות סביב שטח פתוח משותף, או פלצואלה.

 

 

“בעיני זה המקום הכי טוב בעולם”, אמרה אוקיף בגיל 94 “זה תמיד היה מבודד ובודד. כשהגעתי אליו לראשונה, זה היה ​​בית אחד עם חדר אחד — שהתגוררה בו רוח רפאים”.
אוקיף התגוררה בבית מ-1949 עד 1984. היא מתה בסנטה פה ב-6 במרץ 1986, בגיל 98. הבית והסטודיו של אוקיף הוכרז כנקודת ציון היסטורית לאומית ב-1998 וכיום הוא חלק מהמוזיאון על שמה.
האמנית Georgia Totto O’Keeffe (1887-1986) הייתה אמנית מודרניסטית אמריקאית, שכונתה “אמא של המודרניזם האמריקאי”. היא נודעה בציורי פרחים גדולים, גורדי שחקים בניו יורק ונופי ניו מקסיקו. לאחר מותה, הוקם בסנטה פה מוזיאון ג’ורג’יה אוקיף. בשנת 2014, ציור של אוקיף משנת 1932 נמכר ב-44,405,000 דולר, יותר מפי שלושה מהשיא הקודם במכירה פומבית של כל אמנית.

מיקום: 12 Palvadera Rd., Abiquiu, ניו מקסיקו, ארה”ב
סגנון: אדריכלות עממית, אדריכלות מדברית, סגנון אינדיאני, קולוניאלי ספרדי
הבית המקורי משנת 1744, השיפוץ בשנים: 1945-1949
תצלומים: Krysta-Jabczenski

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

This is a photograph from the Maria Chabot Archive (MS.6).

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
אדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
המאפיין הבולט ביותר של הבניין, הוא הלב בן ארבע הקומות שלו, מפוסל כדי להדהד
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
אדריכלות
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
אדריכלות
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
                   

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*