העיר האפרפרה Helensburgh, ממוקמת על שפת נהר, כ-40 ק"מ צפונית-מערבית לגלזגו. במאה ה -18 היא תפקדה כעיר נמל קטנה. קרבתה לגלאזגו התעשייתית, הפך אותה לעיר מגוריהם של הסוחרים והתעשיינים העשירים, שבתיהם על גבעות וגני העיר, אפשרו להם תצפית לראות את סחורתם מפליגה בדרך לאוקיינוס האטלנטי. תושב אחד אפילו בנה בית זקור דמוי מגדלור, כדי לא לפספס שום דבר.

בתי מגורים אלו, מהווים מכלול פרוע של האסתטיקה האדריכלית המכונה הסגנון החופשי. זהו בית המגורים הפרברי המודרני, המעוצב בצורה הוליסטית בבריטניה ובאירופה הרחבה, עם תפיסה מוקדמת של חיים מודרניים בתוך סגנונות מהעבר.
“The Hill House” הוא אחת מיצירות המופת של צ’רלס רני מקינטוש, האדריכל המפורסם ביותר של סקוטלנד. “הנה הבית”, הכריז מקינטוש עם השלמתו בשנת 1904. “זו לא וילה איטלקית, בית אחוזה אנגלי, שאטו או טירה צרפתית. זה בית מגורים”. הוא שמש דוגמה למה שניתן לכנות עיצוב טוטאלי, עם חתימת ידו של מקינטוש המורגשת בכל מקום, ממסגרות החלונות לספסל הגן. מאז 1982 הוא בבעלות קרן הנאמנות הלאומית לסקוטלנד (NTS).
הבית שופץ כעת על ידי האדריכל Andy Groarke ממשרד  Carmody Groarke. “אם אתה מסתכל על הסגנון של הבית”, אומר אנדי גרוארק “אתה יכול לראות ארכיטקטורה פיגורטיבית שמתחילה להשתנות למופשט”. עם תכונותיו הפשוטות, בית היל צפה כנראה את מותו של הקישוט שקבע אדולף לוס בשנת 1910 וכן את ההתמקדות בעיטור מבני של אקספרסיוניזם גרמני.
הפנים מייצג את הביטוי המלא ביותר של הסגנון הבוגר של מקינטוש “טכניקות של אסימטריה, של אור דרמטי וחושך, אולם הכניסה מעוטר בקישוטים בעיצובים מופשטים מעוטרים תחת קורת גג מעץ. בכל מקום יש הבזק של המוטיב המשובץ המאפיין של מקינטוש: על משענות הגב של הכסא, רגלי השולחן והדלתות הפנימיות.

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
אדריכלות
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
  מעטפת המעוצבת כצעיף, מספקת מרחב פרטיות ומפרידה בין פעילויות האירוע לרקע הרועש של
מרחב עירוני של פעילויות בחצר 35 / סטודיו WAY
אדריכלות
מרחב עירוני של פעילויות בחצר 35 / סטודיו WAY
השיפוץ האדריכלי לא שינה את המבנה המקורי; במקום זאת, נבנה אלמנט עיצובי בצורת ענן,
התערוכה הסוחפת 3XN בקופנהגן מחברת אדריכלות וחושים
אדריכלות
התערוכה הסוחפת 3XN בקופנהגן מחברת אדריכלות וחושים
  אדריכלות יכולה לרגש אותך, להרגיע או לרומם את רוחך. היא יכולה להיות אכפתית

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*