הוא היה צייר ועיצב גם שטיחי קיר, תלבושות ותכשיטים. אבל רוברטו ברל מרקס - איש רנסנס אמיתי, בעל חזון ואמן - זכור כיום ביותר בזכות עיצוב הנוף החלוצי שלו והנה למה: הגנים הדרום אמריקאים חיקו במידה רבה את הגנים האירופיים, בעיצוב ובצמחייה ואילו ברל מרקס, יצר עיצובים א-סימטריים בסגנון המיוחד לו, בהם צימח זני צמחייה טרופית מקומית. הגנים שלו היו שופעים, נועזים מבחינה גרפית ומהפכנית. אספנו 12 מעבודותיו המעוצבות היפות ביותר.

הוא היה צייר, פסל, מעצב במה, תכשיטן, מוזיקאי, יוצר שטיחים ואחד מאדריכלי הנוף המובילים במאה ה-20. התשוקה של מרקס לאמנות, בכל הצורות, חיזקה את יכולתו לעצב נופים. החזון שלו הגדיר מה יכול להיות נוף – בוטנית, חברתית ואסתטית. המשותף בין כל האמנויות שמרקס עסק בהן היה התהליך האמנותי ובניית צורות אמנותיות שונות. הוא חקר טכניקות חדשות וזהות תרבותית ברזילאית והציורים שלו הפכו לעיצוב אורבני. האמנות והנוף הצטלבו. הרישומים הושפעו מקוביזם והעיצוב העירוני קיבל תפקיד של קומפוזיציה ויצר מרחב חושני בקנה מידה אנושי.

 

טיילת קופקבנה, ריו דה ז’ניירו Copacabana promenade, Rio de Janeiro
אולי היצירה האיקונית ביותר של ברל מרקס אחד המרחבים הציבוריים המוכרים ביותר בהיסטוריה. טיילת בת 4 ק”מ, מאבני מדרכה פורטוגזית בשחור-לבן.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

סיטיו רוברטו ברל מרקס, ריו דה ז’ניירו Sítio Roberto Burle Marx, Rio de Janeiro
ביתו והסטודיו של ברל מרקס פתוחים לקהל. הנכס מכיל בית כפרי וקפלה מהמאה ה -17 וגינה רחבת ידיים. הבית משמש כמרכז לימוד לגינון, בוטניקה ושמירת טבע. זה היה מקום מגוריו של ברל מרקס משנת 1973 ועד 1994, זמן פטירתו, באתר יש כיום גם מכון למורשת היסטורית ואמנותית.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

משרד החינוך והבריאות, ריו דה ז’ניירו Ministry of Education and Health, Rio de Janeiro
בשנת 1938 השלים ברל מרקס את האלמנטים המעוצבים לבניין ממשלתי זה, כולל גן הגג שלו. ארמון גוסטבו קפנמה, ששימש את משרד החינוך והבריאות, הוא הפרויקט המודרניסטי הראשון בברזיל, הוא היה חשוב להתפתחות של המודרניזם באדריכלות בברזיל והוצב ברשימת אונסק”ו בברזיל.

 

 

 

 

משרד הצבא, ברזיליה Ministry of the Army, Brasília
תכנית המשרד מזכירה את הפנטגון האמריקני, אך גן המים שלו עם האלמנטים מבטון הוא זה שמייחד אותו. הגנים הם פרויקט משותף בין רוברטו ברל מקס לאוסקר נימאייר. ברל מרקס היה מודע לדינמיקה של טיול בגן והאווירה הרבגוניות היא מרכיב משמעותי במפגש עם נופיו.

 

 

 

 

פארק דל אסטה, קראקס, ונצואלה Parque del Este, Caracas, Venezuela
הפארק, הידוע גם בשם Parque Generalísimo Francisco de Miranda, מכיל אגם, מדשאה, אזור מיוער ועבודות אמנות מאריחים. מרקס שילב באופן מושלם ונעים תוכנית עירונית, עיצוב וטבע. הקמת הפארק הסתיימה בשנת 1961 והוא הפך למקדש מוריק בעיר וכנוף מודרניסטי משמעותי בכלל במיוחד.

 

 

 

 

 

 

 

 

שדרות ביסקיין, מיאמי Biscayne Boulevard, Miami
פרויקט תכנון עירוני שהושלם אחרי 16 שנה – והסתיים רק לאחר מותו של ברל מרקס.

 

 

 

 

 

המכון מוריירה סאלס, ריו דה ז’ניירו Instituto Moreira Salles, Rio de Janeiro
גן זה היה במקור חלק מבית פרטי. קיר האריחים של ברל מרקס, שמוצג כאן, הוא פרשנות מודרנית לאריחי אזולחו פורטוגזיים מסורתיים. הבית והגן הם אבן דרך באדריכלות המודרנית משנות ה-50.

 

 

 

פאזנדה ורגם גרנדה, בית מגורים קלמנטה גומס, אוריאס, ברזיל Fazenda Vargem Grande, Clemente Gomes residence, Areias, Brazil
נבנה בשנת 1979, הגן של Fazenda Vargem Grande בבית המגורים קלמנטה גומס, נחשב לפרשנות מודרנית מוצלחת ביותר לגני מים מסורתיים של הרנסנס. חבצלות המים הרבות של ויקטוריה אמזוניקה שלה מדגימות את הדגש של ברל מרקס על סגנון טרופי וצמחייה שמקורה בדרום אמריקה.

 

 

מעון אדמונדו קבנלס, פטרופוליס, ברזיל Edmundo Cavanellas residence, Petrópolis, Brazil
היצירה הזו משנת 1954 ממוקמת בתחתית עמק. בצד אחד של הבית – שתוכנן על ידי המודרניסט הברזילאי הגדול אוסקר נימאייר – תערובת צבעונית של צמחים המשתרעת כלפי חוץ.

 

 

 

 

פארק ברל מרקס, סאו פאולו Parque Burle Marx, São Paulo
עיצוב משנת 1956 עם מדשאה דו-גונית.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מוזיאון דה ארטה מודרנה, ריו דה ז’ניירו Museu de Arte Moderna, Rio de Janeiro
המוזיאון לאמנות מודרנית של ריו, ממוקם בפארק פלמנגו.

 

 

מטה בנקו ספרא, סאו פאולו Banco Safra headquarters, São Paulo
גן הגג המינרלי של בניין זה, שנוצר בשנת 1983, הוא אחד העיצובים המוכרים והגרפיים של האמן.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
אדריכלות
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
  מעטפת המעוצבת כצעיף, מספקת מרחב פרטיות ומפרידה בין פעילויות האירוע לרקע הרועש של
מרחב עירוני של פעילויות בחצר 35 / סטודיו WAY
אדריכלות
מרחב עירוני של פעילויות בחצר 35 / סטודיו WAY
השיפוץ האדריכלי לא שינה את המבנה המקורי; במקום זאת, נבנה אלמנט עיצובי בצורת ענן,
התערוכה הסוחפת 3XN בקופנהגן מחברת אדריכלות וחושים
אדריכלות
התערוכה הסוחפת 3XN בקופנהגן מחברת אדריכלות וחושים
  אדריכלות יכולה לרגש אותך, להרגיע או לרומם את רוחך. היא יכולה להיות אכפתית

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*