היקב Vinos Herederos del Marques de Riscal ממוקם ב-Elciego, באזור Rioja בספרד והוא אחד היקבים הוותיקים באזור. המבנה הוא סדרה של אלמנטים מלבניים, מחופים באבן חול בשילוב לוחות טיטניום בצבעים שנועדו לשקף את צבעי היין, זהב-ורוד, כמו יין הבורגונדי של ריאוחה. הנירוסטה הכסופה אמורה להדהד את נייר הכסף המכסה את פקק הבקבוק ואילו הזהב מייצג את הרשת העוטפת את כל בקבוקי ה-marques de riscal.

 

באופן מסורתי היקבים באזור אינם פתוחים לקהל הרחב, אך כחלק מתכנית כוללת למתג מחדש ולחזק את תדמיתו הציבורית, הזמין היקב תכנון של מבנה קטן, שנועד לספק חוויה ייחודית למבקרים בו.
הכניסה לבניין היא בדרך העוברת בכרמים ודרך מתקני ייצור יין, המתוארכים בעיקר מאמצע המאה התשע עשרה (1860). לשם כך נשכר גם האדריכל פרנק גרי, שתכנון מוזיאון הגוגנהיים של בבילבאו, צליח להחיות את העיר.
הבניין מורם מעל האתר בעמודים, יוצר רחבת כניסה קטנה מתחתיו ומספק נוף עוצר נשימה של הכרמים, כנסיית סן אנדרס והעיירה שמסביב. רחבת הכניסה מובילה לאזור הקבלה ולבר שמוקמים בשולי שטח קטן בכרמים. מרפסת חיצונית מובילה לבריכה קטנה ומסלול הליכה מקורה המשתרע מהבניין, מאפשר למבקרים להשקיף על הכרמים ועל האזור שמסביב.
ברחבי שלוש הקומות העליונות של הבניין, נמצאים – מלון של 5 כוכבים עם 43 חדרי אירוח ולינה, חדר טעימות יין, מסעדה אקסלוסיבית עם 172 מקומות ישיבה הכוללים חדר אוכל ציבורי, חדר אוכל פרטי ומרפסות חיצוניות, ספא, מוזיאון לחקלאות, חנות יין, משרדים וחדרי ישיבות לצוות, ממוקמים בסמוך לבניין.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
אדריכלות
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
    באזור Hampi שבהודו, בה המרכז נבנה, הנוף נראה כאילו הוא ארכיטקטורה ואדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
אדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
המאפיין הבולט ביותר של הבניין, הוא הלב בן ארבע הקומות שלו, מפוסל כדי להדהד
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
אדריכלות
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*