לאור העלייה במספר חולי האלצהיימר בצרפת - כמיליון חולי אלצהיימר עם המחלה המתקדמת ו-150,000 מקרים חדשים מדי שנה - החליטה המדינה לנקוט בגישה שונה וחדשנית לטיפול במחלה. היא השקיעה מיליוני אירו בהקמת כפר המתוכנן לקחת חלק בטיפול ניסיוני לסובלים מאלצהיימר, אשר ניבנה בדרום צרפת.

 

“כפר אלצהיימר Alzheimer Village” הראשון בעולם, מחקה את החיים הרגילים מחוץ לבית החולים, הוא מאכלס 120 תושבים אשר נהנים מחנויות, סופרמרקט, מספרות, ספרייה, חדר כושר, מסעדה וחווה קטנה ומקיימים חיי חברה למרות מצבם. הם גרים בבתים משותפים קטנים, שמשקפים את טעמם האישי, בעיצוב מרחבי המזכיר את אזור דרום מערב צרפת, בין יערות לחוף הים.
המתכננים מאמינים שתפקוד חופשי כזה, יפחית את הצורך בתרופות. “הם ימצאו צורה של התנהלות חברתית, אנושית. הם יעשו את כל שאדם בריא עושה. המוח שלנו בנוי לאינטראקציה חברתית”, משתף הנוירולוג Jean-François Dartigues “הם יהנו להם. כל זה סוג של טיפול חדש”.
בנוסף לצוות הרפואי (120 עובדים), חוקרים ומתנדבים (100 אנשים) שמארגנים פעילויות, לוקחים חלק בחיי הכפר. התושבים מרותקים לכפר למען ביטחונם, אך מורשים להסתובב בחופשיות בתוכו וצוות רפואי בלבוש אזרחי משגיח עליהם “אנחנו לא מטפלים בחולים, אלא דואגים לתושבים”, הם אומרים.
החוקרים עורכים מחקר השוואתי בין הכפר ובין בתי אבות מסורתיים ובוחנים את “ההשפעה של גישות טיפוליות חדשות על מטופלים”, אמר פרופ’ דרטיגס ל-Le Monde.
את הכפר תכנן משרד האדריכלים NORD. במקום לבחור בארכיטקטורה מודרנית, הכפר תוכנן כך שייראה כמו המרכז ההיסטורי המסורתי של “באסטיד” מימי הביניים, מראה הנפוץ באזור לנדס. האדריכלית Nathalie Grégoire אמרה כי הכל תוכנן מבחינה אדריכלית כדי להגביר את קלות ההליכה של המטופלים, תחושת כיוון, מראות חזותיים וזיכרון.
בהקמת הכפר הושקעו 29 מיליון אירו והעלות השנתית בניהולו היא כ-7 מיליון אירו. המגורים בו עולים לחולים רק 66 אירו ליום, בערך זהה לתעריף של בית אבות מסורתי בצרפת.

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
מקומות
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
    באזור Hampi שבהודו, בה המרכז נבנה, הנוף נראה כאילו הוא ארכיטקטורה ואדריכלות
האישה המצוירת ביותר בעולם
מקומות
האישה המצוירת ביותר בעולם
  סולידור הייתה לסבית גלויה ולא פחדה לשיר בשנסונים שלה על מה שהיא מרגישה.
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
מקומות
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
ביירות, לבנון: קבוצה קטנה של מעצבים בשם Dihzahyners, אשר שמם לקוח מאיות פונטי של

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*