מזל טוב זה למשל, היכולת לבנות בית בתקציב בלתי מוגבל. מזל רע, זה למות לפני שתהיה ההזדמנות לעבור לגור בו. זה מה שקרה ל-Joaquim Navàs, אשר בנה את Casa Navas ב-Reus, קטלוניה, ספרד, יצירת מופת עיצובית שהשתמרה יפה ומתפקדת כיום כבית מלון.

למרות שבמבט ראשון הבית ניראה כמו אר נובו במיטבו, הרי שהוא למעשה מהווה את אחת הדוגמאות הטובות ביותר למודרניזם ובמיוחד זה הקטלאני. המודרניזם התרחש באותה תקופה כמו האר נובו ויש ביניהם בהחלט מקבילות רבות.
התרבות הקטאלונית תמיד הפגינה רוח מרדנית ולכן זה רק הגיוני שפה תהיה מקום הולדתה של תנועה המבקשת לסמל את המשמעות של להיות קטלאני, במיוחד בתקופה בה היא דרשה את עצמאותה מספרד, בתקופת הרנסנס הקטלאני. המודרניזם הביע נוסטלגיה לתקופות פשוטות יותר. בתחילת המאה העשרים, כאשר הכינו את התוכניות לבניית אחוזה זו, קטלוניה חוותה את כאבי המהפכה התעשייתית בדומה לשאר העולם. הרבה תעשיינים עשירים הזמינו בנייה של בתי קיץ מודרניסטים לצד מבני תעשייה בקטלוניה, די אירוני בהתחשב בכך שאחד העקרונות העיקריים של המודרניזם, דוחה את ערכי הבורגנים. Joaquim Navàs היה אחד מהתעשיינים העשירים הללו, שעשה את הונו מסחר בטקסטיל. בכדי לבנות לו אחוזה, הוא שכר את Lluís Domènech i Montaner לאדריכל ואמר לו שהוא יכול לעשות כל מה שהוא רוצה ומדמיין, ללא הגבלה כלשהי. עבור החללים הפנימיים, הם בחרו במעצב הפנים Gaspar Homard, מאושיות תנועת המודרניזם.
הבניין עמד שלם ומושלם בשנת 1911, אלא שאז Navàs נפטר ואשתו עברה לבית בלעדיו.
הבית ניזוק אמנם מעט במהלך מלחמת האזרחים בספרד, אבל הוא עדיין עמד במלוא תפארתו והושכר לדיירים שונים לאורך המאה ה-20, עד שאיש עסקים קנה את הנכס והפך אותו למלון שנפתח לציבור בשנת 2019. המלון מציע טיול אחורה בזמן, מארח ערבי נושא על מודרניזם, בליווי קולינארי ומוזיקלי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
אדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
המאפיין הבולט ביותר של הבניין, הוא הלב בן ארבע הקומות שלו, מפוסל כדי להדהד
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
אדריכלות
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
אדריכלות
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
                   

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*