למרות שלארכיטקטורה ישנה ורוויית היסטוריה, יש קסם משלה, אין זה סוד כי במיטבה, לארכיטקטורה המודרנית יש את היכולת לקחת אותה למקומות מעוררי השראה. דוגמאות רבות כוללות כמעט כל בניין שעוצב על ידי אדריכלים כמו זאהה חדיד, רם קולהאס, סנטיאגו קלטרווה ופרנק גרי, בין היתר. לבניינים שלהם יש יכולת להפוך מקום, לאתר תיירות. רבים מתייחסים לזה כאל אפקט בילבאו, מונח שטבע מוזיאון גוגנהיים של פרנק גרי  בבילבאו שבספרד ומינף את הכלכלה שלה לשחקים.

כשאדריכלות מודרנית משתלבת במבנה היסטורי, שני העולמות האלה של הישן והחדש מתאחדים והתוצאה יכולה להיות מפתיעה בעוצמתה. כך למשל היא ההרחבה שזאהה חדיד תכננה לבית הנמל בבלגיה, שנראה כאילו חללית מחוברת לבניין מהמאה ה-19, או ההתנגשות היפיפייה של של חדש וישן אצל דניאל ליבסקינד במוזיאון רויאל באונטריו שבקנדה. לפניכם כמה דוגמאות טובות כיצב אדריכלות היסטורית ומודרנית חוברים יחדיו, כדי לייצר משהו טוב יותר מסכום חלקיהם.

 

המוזיאון להיסטוריה צבאית (דרזדן, גרמניה)
המבנה, נבנה במקור עבור הצבא בשנת 1876 והפך רשמית למוזיאון בשנת 1897. עם זאת, בשנת 1989 החליטה ממשלת גרמניה לסגור את המבנה הציבורי בכדי לא לאפשר להיסטוריה להזכיר את עברה במלחמות העולם. החלל נפתח מחדש בשנת 2011, אך לא לפני שבוצע שיפוץ על ידי דניאל ליבסקינד. חזונו הוסיף חזית מודרנית, החוצה בניין ניאו-קלאסי מסורתי.

 

Museum of Military History. Dresden, Germany

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kunstmuseum Moritzburg (האלי, גרמניה)
ממוקם במרכז גרמניה, Kunstmuseum Moritzburg החל במקור כטירה שנבנתה בסוף המאה ה-15. המבנה עוצב בסגנון האדריכלות הקדום של הרנסנס וזכה לעדכון סגנוני בסוף המאה ה -19. יותר ממאה שנה לאחר מכן, שיפוץ מוזיאונים כלל תוספת של בניין מודרני ומפואר. הבנייה החדשה הייתה הכרחית, מכיוון שחלקים מסוימים במבנה המקורי התפרקו לחלוטין במהלך השנים ושתי מלחמות העולם. התוספת המודרנית עוצבה על ידי Fuensanta Nieto ו- Enrique Sobejano, Nieto Sobejano Arquitectos, חברה אירופאית עטורת פרסים.

 

Kunstmuseum Moritzburg. Halle, Germany

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מוזיאון ברוקלין (ניו יורק העיר)
מוזיאון ברוקלין מאכלס את אוסף האמנות השני בגודלו של ניו יורק, עם כמיליון וחצי יצירות (המוזיאון המטרופוליטן לאמנות הוא במקום הראשון). הבניין שהושלם בשנת 1895, תוכנן על ידי McKim, Mead and White. בשנת 2004 נוספה לו כניסה יפהפייה שעלתה $ 63 מיליון דולר. ביתן בן 15,000 מ”ר, מעוצב על ידי Ennead Architects, חובר בסמיכות מרשימה לחזות המסורתית יותר של חזית המוזיאון.

 

Brooklyn Museum. New York City

 

 

עיר האופנה והעיצוב (פריז)
המבנה הקרוי City of Fashion and Design של פריז, ממוקם לאורך גדות נהר הסן. המבנה תוכנן על ידי המשרד המקומי Jakob + MacFarlane ונבנה בתוך מתחם חנויות ישנות. מה שהיה פעם אתר חסר אופי, שלא נותנים בו מבט שני, ניתן כעת לזיהוי בולט בגלל המבנה האולטרה-עכשווי, ירוק בהיר שבחיצוניותו.

 

City of Fashion and Design. Paris

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רשות הנמל (אנטוורפן, בלגיה)
בניין רשות הנמל של אנטוורפן, עוצב בדמיונה הבלתי ניתן לחיקוי של זאהה חדיד, בעיצוב שלא דומה לשום בניין אחר על פני כדור הארץ.

 

Port Authority. Antwerp, Belgium

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Elbphilharmonie המבורג (המבורג, גרמניה)
כשנפתח בשנת 2017, האלבפילהרמוניה של המבורג נחשב בעיני רבים למקום המרגש ביותר בעולם לקיום קונצרט. המבנה המעוצב של הרצוג ודה מורון יושב על גבי מחסן ישן שנבנה בשנת 1963 ובתוך זמן קצר הפך למבנה בינלאומי הכי מזוהה בעיר.

 

Elbphilharmonie Hamburg. Hamburg, Germany

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מכללת סנט אנטוני (אוקספורד, אנגליה)
זאהה חדיד עיצבה מבנה אולטרה-מודרני בקמפוס האוניברסיטה העתיקה ביותר בבריטניה. חזית נירוסטה מגשרת על מבני הקמפוס של “מרכז המזרח התיכון” באוקספורד, מחלקה החוקר את מדעי הרוח והחברה בעולם הערבי המודרני.

 

St. Antony’s College. Oxford, England

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מוזיאון רויאל אונטריו (טורונטו)
למוזיאון עבר עשיר שניכר באדריכלות של הבניין, שנבנה לראשונה בשנת 1914 בסגנון ניאו-רומנסקי ורק לאחר מכן שופץ בהשראת ארט דקו. בשנת 2007 הוסיף לו דניאל ליבסקינד הרחבה שעלתה מיליארדי דולרים, עשויה בעיקר מזכוכית, אלומיניום ופלדה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בניין Stealth Building (ניו יורק העיר)
הבניין שעוצב על ידי חברת WORKac בניו יורק, הוא מבנה מגורים שנמצא בעיר עם קודי ארכיטקטורה קפדניים. כאשר נדון שיפוץ בניין הברזל היפהפה הזה, הוועדה בניו יורק דרשה שכל גג יהיה בלתי נראה לחלוטין. פה נכנסה לתמונה מיומנות האדריכלים, שמשכו את הגג כך שלא יוכל להבחין באף גורם זר לאורך כמה בלוקים.

 

Stealth Building .New York City

 

 

 

 

 

 

 

 

מרכז Space Asia Hub (סינגפור)
מרכז אסיה שתוכנן על ידי המשרד WOHA מסינגפור, נבנה בתוך שני בתי מגורים ישנים, שהיוו ניגוד מוחלט למבנה האולטרה-מודרני היוקרתי של WOHA שמחובר אליהם כיום.

 

Space Asia Hub. Singapore

 

 

 

 

 

 

 

 

כנסיית סנט פרנססק (סנטפדור, ספרד)
הכנסייה נבנתה במקור בראשית המאה ה-18 על ידי כמרים פרנציסקנים. בשנת 2000, המבנה היה במצב מחריד, עד שהאדריכל דייוויד קלוזס תכנן אותו מחדש והוסיף, בין שאר המרכיבים, כניסה מושכת את העין לבניין.

 

Sant Fransesc Church . Santpedor, Spain

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
אדריכלות
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
  מעטפת המעוצבת כצעיף, מספקת מרחב פרטיות ומפרידה בין פעילויות האירוע לרקע הרועש של
מרחב עירוני של פעילויות בחצר 35 / סטודיו WAY
אדריכלות
מרחב עירוני של פעילויות בחצר 35 / סטודיו WAY
השיפוץ האדריכלי לא שינה את המבנה המקורי; במקום זאת, נבנה אלמנט עיצובי בצורת ענן,
התערוכה הסוחפת 3XN בקופנהגן מחברת אדריכלות וחושים
אדריכלות
התערוכה הסוחפת 3XN בקופנהגן מחברת אדריכלות וחושים
  אדריכלות יכולה לרגש אותך, להרגיע או לרומם את רוחך. היא יכולה להיות אכפתית

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*