הספרייה שנפתחה בדצמבר האחרון, הפכה לפופולרית מאוד בקרב תושבי הלסינקי ותיירים כאחד. בשלושת החודשים הראשונים לפתיחתה, ביקרו בה מעל מיליון מבקרים, 20,000 מבקרים פוקדים אותה כיום מדי יום. בנוסף, הספרייה זכתה בפרסום עולמי, לאחר שזכתה במספר פרסים בינלאומיים לאדריכלות.

 

 

הספרייה Oodi מייצגת את העידן החדש של הספריות. המבנה בלב הלסינקי, רק כמה דקות מתחנת הרכבת המרכזית. העיצוב המרשים שלו, שבוצע על ידי ALA Architects, מחלק את פונקציות הבניין לשלושה מפלסים נפרדים: קומת קרקע פעילה, קומה עליונה לספריית קריאה שלווה ונפח בין לבין סגור, המכיל את הפונקציות הספציפיות יותר.
בנוסף לפעילות הספריה, בית הקפה והמסעדה, זהו גם מרכז המידע של העיר הלסינקי;
המבנה נפתח ישירות אל נוף העיר שמסביב ומוחק את הגבול בין אזורי פנים וחוץ. כיכר חיצונית ממשיכה וזורמת מתחת לחופה ולתוך הבניין. חזית העץ הקדמית עם קשתות מעל קומת הקרקע, יוצרת מבנה דרמטי דמוי גשר. חופת הכניסה הענקית יוצרת חלל חיצוני מקורה ומעניקה למבנה אפשרות להתרחב לכיכר.
הקומה האמצעית מכילה חדרים גמישים, לקבוצות עבודה, אולפני הקלטות, חדרי עריכה וסדנה אורבנית עם ציוד כגון מדפסות תלת מימד וחותכי לייזר, לשימושם של המבקרים.
בקומה העליונה ספרייה מסורתית, האווירה השלווה מזמינה את המבקרים לקרוא, ללמוד ולהירגע, נוכח נופים פתוחים אל העיר דרך מעטפת הזכוכית.
התפיסה המרחבית מיושמת על ידי תכנון המבנה כגשר שמשתרע על פני 100 מטר מעל שטח קומת הקרקע הפתוחה. מבנה הגשר המורכב מסבכי פלדה וקורות, נתמך על ידי שתי קשתות פלדה מסיביות, המתוחות יחד עם לוח בטון מזוין.
המבנה נבנה מחומרים מקומיים ועם שימת לב רבה לכל הקשור לקיימות. חזיתות הזכוכית מאפשרות כמות גדולה של אור יום בשטחים הציבוריים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
אדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
המאפיין הבולט ביותר של הבניין, הוא הלב בן ארבע הקומות שלו, מפוסל כדי להדהד
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
אדריכלות
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
אדריכלות
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
                   

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*