משרד Ma Yansong/MAD Architects חשפו את העיצוב שלהם עבור מרכז הספורט Cloud 9, מתחם אתלטי בשטח של 6,000 מ"ר בעיר שיג'יאז'ואנג, סין. המקום יהפוך למוקד של הסנטרל פארק של CBD, מרחב ציבורי המוקף במגורים, מסחר ופנאי. המרכז יציג מראה חיצוני רך וקולח, כדי להשתלב בסביבתו, ישקף את הפארק, תוך שהוא מציע מגוון מתקנים כמו חדר כושר, מגרשי טניס פנימיים וחיצוניים וחללים מסחריים. בניית מרכז הספורט החדש החל במרץ השנה והוא צפוי להסתיים ב-2025.

 

לדברי האדריכלים, התכנון של המרכז נועד לשפר הן את הפונקציונליות של התוכנית שלו והן את הקיימות הסביבתית שלו. מגדלי קירור משולבים במיקומים אסטרטגיים בקומה השנייה, כדי לייעל את זרימת האוויר ולפנות שטח בקומת הקרקע. בנוסף, יוקם מדרון ירוק בקומה השנייה, כדי לשמש חיץ בין מרכז הספורט לעיר, בעוד שמסלול ריצה משולב מחבר את המקום לפארק ולמגרשים החיצוניים, כיכרות הטרסות ומרפסות התצפית.

 

 

 

העור החיצוני של הבניין משתמש בממברנות ETFE עם ציפוי מתכתי, כדי ליצור את החזות הייחודית של המבנה. הממברנה משקפת ברכות את הנוף שמסביב ומסייעת למזער את ההשפעה של נפח הבניין ואת החסימות של מגדל הקירור. הממברנה גם מאפשרת למבקרי הפארק להציץ לתוך הפעילויות של המרכז ולהפוך אותו לתצוגה של חיים עירוניים.

 

 

 

 

 

 

גרם מדרגות חיצוני למחצה מחבר את הבניין לסנטרל פארק ומאפשר לאנשים לגשת לבר לאורך המדרגות ולטפס למרפסת התצפית בקומה השלישית, עם תצפיות פנורמיות על הפארק והעיר שמסביב. בקומה העליונה חדר הכושר כולל קיר מסך שקוף, בעוד שמגרש הטניס המקורה מקושר לרחוב מסחרי תת קרקעי ולרכבת תחתית, כשהעיצוב שלו מאפשר לאור טבעי להאיר את החלל.

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
בית המשלב חדשנות עם טבע, בברזיל
מהעולם
בית המשלב חדשנות עם טבע, בברזיל
הבית משתרע על פני 283 מ”ר בתוך מגרש של 1100 מ”ר, בכיוון מזרח-מערב למיצוי
בית שמשתלב עם הטבע ביער, במומביי, הודו
מהעולם
בית שמשתלב עם הטבע ביער, במומביי, הודו
הוא משלב את הטבע בתוך מעטפת הבניין, בתכנון מחושב של חללים סביב עצים קיימים,
כנסיית הבטון Église Saint Nicolas: ברוטליזם שווייצרי
מהעולם
כנסיית הבטון Église Saint Nicolas: ברוטליזם שווייצרי
  האייקון הקדוש מתגלה כחילוני למחצה, יש בו בר משקאות, חנות כפרית, סניף דואר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*