בניית מערך הבניינים של הפרויקט הסנגלי, החלה בשנת 2013 ואמורה להסתיים עד שנת 2035: זה הפיתרון של נשיא סנגל, מקי סאל, לצפיפות בבירת דקר.

Hussein Bakri/BAD Consultant/Semer Group

 

הפרויקט שעלותו 2 מיליארד דולר, הוא עיר עתידנית בת 4,000 דונם, לא רחוק מדקר. בהדמיות האדריכליות מופיעים אלמנטים ליניאריים נוזליים ועקומות לאורך צידי המבנים, המחקים אצות שניתן למצוא באגם סמוך. ממשלת סנגל השקיעה גם במערכת למחזור מים ובפסולת נוזלית ובסך הכל, המשימה של פרויקט הזה, היא לקדם את התיעוש במערב אפריקה ולהבטיח כלכלה בת קיימא לסנגל.
מרכז עירוני חדש, בתוך גודש גובר וצפיפות בעיר הבירה דקר, היה חזון שעמד לנגד עיני מנהיגי המדינה מאז ומתמיד. עם אוכלוסייה העולה על שלושה מיליון, עליית מחירי דיור מרקיעי שחקים ורמות אבטלה גבוהות, תושבי העיר דקר מתנהלים בכבישים צרים, מיניבוסים צפופים וקבוצות גדולות של עובדים מובטלים המתגודדים בפינות הרחובות. הפרויקט מבטיח להקל על חלק מהלחץ הזה.
העיר Diamniadio תתפרש על 4,000 דונם ותכלול פארק תעשייה, אזורי בילוי ואוניברסיטה לכ- 30,000 סטודנטים. הפרויקט יספק גם דיור יוקרה עבור כ-350,000 תושבים.
מעבר להקלה ולשחרור הלחץ בעיר דקר, הפיתוח הוא חלק מאסטרטגיה לאומית לקידום צמיחה כלכלית. למרות שהכלכלה של סנגל צומחת סביב 6% בשנה, החוב הציבורי שלה עלה לכמעט 61% מהתמ”ג שלה. לכן מבקרי הפרויקט חוששים שתג המחיר של 2 מיליארד דולר, יטביע את המדינה עוד יותר בחובות. הם גם קושרים בין התזמון של הפרויקט לקמפיין הבחירות המחודש של הנשיא הנוכחי מקי סאל.

 

 

לצד החששות הללו, העיר היא יצירת מופת בתכנון עירוני. אחד הפרויקטים העיקריים שלה, אגם העיר Diamniadio DLC, משלב ארכיטקטורה עכשווית ומופשטת עם הומאז’ להיסטוריה ותרבותה העשירה של המדינה. העיצוב מורכב מקימורים קוויים ואורגניים, המחקים את צורת האצות האמורפיות באגם הסמוך, כמו גם את צלליות פסלים נשיים מסורתיים, שיוצרים אמנים מקומיים. כדי להישאר מחובר לנוף הטבעי, כל מבנה עשוי נחושת – יסוד שנמצא בקרום כדור הארץ. העץ המפורסם ביותר של סנגל, הבאובב, היווה מקור השראה מרכזי לפרויקט. למרות שהם יכולים לחיות 2,500 שנה, עצי baobabs היו קורבנות לשינויי האקלים והטמפרטורות העולות בעולם. DLC התקינה גגות ירוקים במבנים, להטמעת טכנולוגיית אנרגיה מתחדשת. זהו גם אחד הפרויקטים הראשונים המוסמכים של LEED במדינה. בנוסף להיותה נגישה מאוד להולכי רגל ולבעלי מוגבלויות, DLC ממוקמת רק 15 דקות משדה התעופה הבינלאומי החדש של Blaise Diagne. כשבנייתה תסתיים, היא תאכלס תחנת רכבת משלה.

 

 

 

 

הראפר AKON

אחד המשקיעים בעיר, הוא ראפר מצליח בשם Akon, יליד סנגל. הראפר שבבעלותו 2 חברות תקליטים, הכריז בעבר כי הוא שוקל להתמודד על נשיאות ארה”ב, מבקש לממן את הקמת העיר בכדי להנציח את שמו, כך שתיקרא Akon City.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אדריכלות SAOTA

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
אדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
המאפיין הבולט ביותר של הבניין, הוא הלב בן ארבע הקומות שלו, מפוסל כדי להדהד
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
אדריכלות
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
אדריכלות
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
                   

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*