אילון מאסק בונה את Starbase, עיר שלימה המכילה את SpaceX, נמל שיגורים לחלל - לירח, למאדים ומעבר להם. אם יצליח, נמל החלל השאפתני יכול להפוך לאתר של שיגורים שנתיים רבים לירח ולמאדים.

אילון מאסק לא הסתיר את כוונתו לייסד יישוב על המאדים, אבל המיזם האחרון שלו בינתיים, הוא להקים עיר על פני כדור הארץ. במרכזה של העיר, שתקום במקום הכפר בוקה צ’יקה Boca Chica שבדרום טקסס, ממוקם אתר השיגור SpaceX. העיר Starbase, טקסס, תאכלס את כל העובדים באתר השיגור, אלה המגיעים לטוס בחלליות והוא יהיה גם יעד תיירותי למי שרוצה לחזות בשיגורים הללו.
מאסק מקווה שזו תהיה נקודת המוצא של כל הטסים למאדים, כאשר כל חללית ‘Starship’ מסוגלת כיום לשאת כ-100 נוסעים בו זמנית לכוכב האדום. הטיסות הללו ידרשו מרחב מחיה ותשתית מהסוג שרק עיר יכולה לספק, לפיכך מתעתד מאסק להפוך את הכפר בוקה צ’יקה לעיר Starship, טקסס, כדי לממש את החזון שלו לתיירות בחלל.
מאסק החל בתהליך הקמת עירו בתחילת מרץ 2021. את אתר השיגור הוא החל לבנות ב-2016 והוא כבר שנתיים מוכן לטיסות מבחן. רוב תושבי הכפר בוקה צ’יקה מכרו כבר את בתיהם ל-SpaceX ועזבו את הכפר, אך כמה משפחות דחו את העסקה. נוצר ויכוח ציבורי בנושא מאחר והם יהיו חייבים לפנות את בתיהם באופן זמני בכל פעם שיתרחש שיגור – והרבה שיגורים מתוכננים.
בבוקה צ’יקה נמצא גם רכב החלל הנועז ביותר שפיתח מאסק: ספינת חלל ענקית הנקראת Super Heavy, שתשגר גם אותו לחלל. זה הטיל החזק ביותר ששוגר אי פעם. בניגוד לקפסולות הכילו צוותים קטנים, שסוכנויות החלל השתמשו בהן באופן מסורתי, Starship היא הדור הבא. גובהה 70 מטרים והיא תופעל על ידי 29 מנועי רפטור, המיוצרים גם על ידי SpaceX בטקסס. גם Starship וגם Super Heavy, מסוגלות לייצר כמעט פי שניים מכח השיגור של חלליות נאס”א.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
אדריכלות
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
  מעטפת המעוצבת כצעיף, מספקת מרחב פרטיות ומפרידה בין פעילויות האירוע לרקע הרועש של
מרחב עירוני של פעילויות בחצר 35 / סטודיו WAY
אדריכלות
מרחב עירוני של פעילויות בחצר 35 / סטודיו WAY
השיפוץ האדריכלי לא שינה את המבנה המקורי; במקום זאת, נבנה אלמנט עיצובי בצורת ענן,
התערוכה הסוחפת 3XN בקופנהגן מחברת אדריכלות וחושים
אדריכלות
התערוכה הסוחפת 3XN בקופנהגן מחברת אדריכלות וחושים
  אדריכלות יכולה לרגש אותך, להרגיע או לרומם את רוחך. היא יכולה להיות אכפתית

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*