מה-22 במרץ עד ה-15 בספטמבר, המרכז הדני לאדריכלות Danish Architecture Center, מארח את AWARE: Architecture and Senses, תערוכה של הסטודיו הדני 3XN GXN. התערוכה תעודד את המבקרים להרהר וגם להבין בקשר שבינם לבין אדריכלות: איזו השפעה רגשית יש לארכיטקטורה עליך ועל איכות החיים היומיומית שלך?

 

אדריכלות יכולה לרגש אותך, להרגיע או לרומם את רוחך. היא יכולה להיות אכפתית ומגוננת, או מעוררת סקרנות, מציתה חושים ומגלה לך עולמות חבויים. החלל יכול להשפיע עלינו להיות ערניים או שלווים, קולניים או להנמיך קולנו, לנוע מהר או לאט, להיות פעילים או לנוח.
התערוכה מזמינה את המבקרים לשישה מיצבים סוחפים, בגודל טבעי, המתרחקים מצורה או פונקציה ומתעדפים את החוויות המרחביות של המבקרים – מפגשים המייצגים את מהות האדריכלות: לא רק חומרים כמו לבנים, בטון או פלדה, אלא את משחק הגומלין בין גופים וחללים אנושיים והיחס הניואנסי בין אטמוספרות מרחביות לרגשות אנושיים. “אדריכלות מעצבת את ההתנהגות שלנו. האם אתם מודעים לאופן בו היא עושה זאת?” שואל Kim Herforth Nielsen, מנהל הקריאטיב של הסטודיו.
התערוכה הופכת את הרגיל ליוצא דופן והמבקרים עדים לעיצוב חלל המשפיע על אווירה ומעצב רגשות. המייצבים מבוססים על מבנים אדריכליים של הסטודיו ובצורה לא שגרתית זו, מזמן הסטודיו את המבקרים להכיר את עבודותיו, דרך צמתים אלה שבין החוויה הרגשית לחלל הקונקרטי – נושא שהוא רואה בו את ליבת עבודותיו.
כאשר המבקרים משלימים את הסיור שלהם במיצבים, הם זוכים להצצה מאחורי הקלעים, אל המחקר והפיתוח של המרחבים שהם זה עתה ראו. ההצצה שופכת אור על האופן שבו אדריכלים ואנשי מקצוע משלבים כוחות כדי ליצור סביבות לרווחת האדם ובריאות הפלנטה, לאור תחזיות גידול האוכלוסייה הגלובלי לעשרה מיליארד עד 2050, כאשר 70% מתגוררים בערים. הסביבה הבנויה שלנו תורמת 40% מפליטת ה-CO2 השנתית ברחבי העולם. זה מציב אתגר – כיצד נכיל אוכלוסייה גדלה זו באחריות ובמינימום השפעה סביבתית.

© Rasmus Hjortshoj | Aware by 3XN GXN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
מקומות
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
    באזור Hampi שבהודו, בה המרכז נבנה, הנוף נראה כאילו הוא ארכיטקטורה ואדריכלות
האישה המצוירת ביותר בעולם
מקומות
האישה המצוירת ביותר בעולם
  סולידור הייתה לסבית גלויה ולא פחדה לשיר בשנסונים שלה על מה שהיא מרגישה.
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
מקומות
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
ביירות, לבנון: קבוצה קטנה של מעצבים בשם Dihzahyners, אשר שמם לקוח מאיות פונטי של

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*