חלל התצפית המרכזי ב-Summit One Vanderbilt בניו יורק, נראה כמו קופסת תכשיטים עטופה במראות.

תצפית על העיר ניו יורק מלמעלה, היא מסורת חשובה כמעט כמו ביקור בעיר עצמה. כמובן, יש את הנופים הקלאסיים הנשקפים ממעוף הציפור, מהקומה ה-86 בבניין האמפייר סטייט, עם התחושה עוצרת הנשימה של עמידה על גג העולם, יש את Top of the Rock, עם נופים חסרי תחרות של קתדרלת סנט פטריק וגורדי השחקים במידטאון, כולל האמפייר סטייט בילדינג – ויש ציפורים חדשות בשמי העיר, כמו הברים על הגג בשמיים (אלה שבפארק הייאט ניו יורק וב-Hyatt Centric Times Square), או The Edge at Hudson Yards, הפלטפורמה הנוצצת שתעיף אתכם לגובה של 100 קומות מעל ה-West Side של מנהטן. יש אפילו קומה 102 ב-One World Observatory, בבניין המתנודד בעדינות ברוח הקלילה – בונוס נוסף לחובבי ריגושים עירוניים.
ויש את SUMMIT One Vanderbilt. אם הסיבה העיקרית לבקר במרפסות תצפית היא בשביל הנוף, הרי אתר זה לוקח את החוויה לרמה אחרת לגמרי.
האתר ממוקם בשלוש הקומות העליונות של אחד מגורדי השחקים הגבוהים במנהטן ומעניק חוויה סוחפת ורב חושית, עם מתקנים אמנותיים, מראות מהרצפה עד התקרה וכמובן, נופים נדיבים ומרחיבי לב של התפוח הגדול. וטוב שכך, מכיוון שמקומות כאלה לרוב יקרים ולכן הם צריכים להציע חוויות ייחודיות.
מגדל One Vanderbilt הוא גורד השחקים הרביעי בגובהו בעיר ניו יורק (One World Trade Center, Central Park Tower ו-111 W 57th Street גבוהים יותר). זהו גם אחד מ-30 הבניינים הגבוהים ביותר בעולם. SUMMIT One Vanderbilt ממוקם בשלוש הקומות העליונות של One Vanderbilt. בשלוש הקומות הללו נמצא מיצב אמנותי בשם Air שנוצר על ידי Kenzo Digital – חללים מחופי מראה אינטראקטיביים משתלבים, כדי ליצור חוויה אמנותית סוחפת מול כמה מהנופים הטובים ביותר של העיר. חלל הבידור והכייף שבבניין, עוצב על ידי Snøhetta ומספק אף הוא למבקרים חוויה רב חושית.
החלל בן 6000 מ”ר, נפרש על פני ארבעה מפלסים ורעיון ההשתקפות הוא הנושא המרכזי של חווית ההליכה Transcendence, הפרק הראשון במיצב האמנות Air, שעיצבו Kenzo Digital Immersive, תוך ערבוב של סאונד, תאורה ועיצוב, היוצרים סביבה מורכבת של מראות המקנים תחושה אינסופית.
ממעטפת הבניין מבצבצות כמה קופסאות המכונות Levitation, המאפשרות להתכנס בהן ולצעוד על רצפת זכוכית בגובה 324 מטר מעל מפלס הרחוב. מעלית עשויה זכוכית לוקחת את הצופים ממפלס המרפסת לצד הבניין בגובה 364 מטר, מה שהופך את המקום ל”נקודת התצפית הגבוהה ביותר במרכז מנהטן”.

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
בית הקפה Uncloud Coffee / בתכנון Unknown Surface Studio
עיצוב פנים
בית הקפה Uncloud Coffee / בתכנון Unknown Surface Studio
  צורת הבניין מהדהדת את האורות המהפנטים של הזוהר הצפוני, כאשר המבנה מתפתל בחן
בית בהוד השרון / אדריכל רון שפיגל
עיצוב פנים
בית בהוד השרון / אדריכל רון שפיגל
  בני הזוג, תושבי העיר, רכשו מגרש פינתי באחד מרחובותיה המבוקשים, הגובל בצידו האחד
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
עיצוב פנים
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
                         

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*