דמיינו יער עתיר עצים ירוקים ומלבלבים, שהופך לעיר תוססת ושוקקת. זו לא סצנה משר הטבעות, אלא זו עיר אמיתית - או לפחות הולכת להיות. ממשלת סין יזמה תכנית פורצת דרך לעיר כזו, בשם Liuzhou Forest City והיא מתוזמנת לקום עד 2020.

את העיר תכנן המשרד האיטלקי Stefano Boeri Architetti – SBA  והיא דומה לכל עיר אחרת, אבל מכוסה עצים ירוקים. כל סנטימטר בעיר הזו, מבנייני הדירות ועד לבתי החולים ולבתי הספר הציבוריים, מכוסה בירוק. יערות שופעים מכסים על כל גג שטוח, וצמחים אחרים משתלטים על המרחב האנכי, תלויים על המרפסות הרבות.
הצמחייה עוזרת בהפחתת הזיהום בעיר, אך היא רק החלק הנראה ביותר בעיצוב ידידותי כולל, לסביבה הוליסטית. אנרגיה גיאותרמית והשמש, יעזרו לעיר לווסת את הטמפרטורה שלה. לסיום, 40,000 העצים של יער ליוז’ו, יספגו עד 10,000 טונות של CO2 וייצרו כ-900 טון חמצן.

 

 

 

 

 

 

הפרויקט חסר תקדים בהיקפו, אך לא בקונספט. למעשה, SBA פיתחה סוג של כישרון לישובים כאלה. למשל Bosco Verticale שלהם (“יער אנכי”) במילאנו, מתחם מגורים שהוכיח כי דירות מכוסות עצים עובדות יפה, עוד בשנת 2014. SBA כבר ערכה תכניות לערי יער סיניות נוספות. מלון יוקרתי המשולב בהר. זה לא צירוף מקרים שמספר פרויקטים דומים כאלה יוצאים לביצוע בבת אחת. ביוני 2017 הכריזה ממשלת סין על “מלחמה בזיהום” ברמה ארצית. מדובר ביוזמה הנהנית ממימון של 440 מיליארד דולר, שמטרתה להפוך את הכלכלה החזקה של המדינה לירוקה יותר.
פרויקט “The Forest City”, הוצג לראשונה בכנס הבינלאומי COP 21 בפריס בשנת 2015, הוא כאמור, נגזרת של העיסוק ביערות עירוניים, שעומד במוקד המחקר של סטפנו בוורי. פיתוח מודלים עירוניים ואדריכליים של התחדשות סביבתית וגידול המגוון הביולוגי, הביא לתפיסה של עיר חדשה, המסוגלת להפוך למודל של צמיחה בת-קיימא ברמה גלובלית וזה מתחיל בסין. למעשה, סין היא המדינה עם שיעור העיור הגבוה ביותר בעולם, עם 14 מיליון תושבים המהגרים מדי שנה לערים.
עיר היער ליוז’ואו תוקם בצפון ליוז’ואו, באזור ההרים בגואנגשי, בדרום סין, באזור המשתרע על 175 דונם לאורך נהר Liujiang. העיר הירוקה החדשה, תכלול את כל המאפיינים של אנרגיה עצמית: אנרגיה גיאותרמית למיזוג אוויר ולוחות סולאריים מעל הגגות לקליטת אנרגיה מתחדשת. החידוש הגדול של הפרויקט, כאמור, הוא נוכחותם של צמחים ועצים על כל בניין, בכל הגדלים והפונקציות ובסך הכל 40,000 עצים וכמעט מיליון צמחים, של יותר ממאה זנים. הצמחייה שתגדל לא רק בפארקים, בגנים ולאורך הרחובות, אלא גם על פני חזיתות בניינים, תתרום לשיפור איכות האוויר, להפחתת טמפרטורת החום הממוצעת, ליצירת מחסומי רעש מבודדים ולשיפור המגוון הביולוגי של מיני בעלי חיים, ציפורים, חרקים ובעלי חיים קטנים המאכלסים את שטח ליוז’ו.

 

היער האנכי במילאנו

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
אדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
המאפיין הבולט ביותר של הבניין, הוא הלב בן ארבע הקומות שלו, מפוסל כדי להדהד
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
אדריכלות
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
אדריכלות
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
                   

תגובה אחת

  • משפ' הירש הגיב:

    יפה ומעניין הייתי רוצה לראות גם את תכניות המבנן הכולל כמו תרבות, קניונים, חניות, אמצעי תחבורה כולל כבישים ורכבות, שדה תעופה וכל תכנון נדרש לפרוייקט ענק מעין זה?! אחרת?! היסטוריה או היסטריה?!

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*