מתחם נייד שפועל כחלל עירוני תוסס, עונה על הצורך להקל על בעיית שינויי אקלים, המספק פתרון לאיי חום חשופים יתר על המידה והיעדר שטחים ציבוריים ירוקים וניתנים למגורים.

 

טבעת מעוצבת כמערכת הצללה גדולה המפחיתה, מקררת ומספקת מפלט מחום. בלילה היא מספקת תאורה לפינות עירוניות חשוכות ופחות בטוחות. המתחם מודולרי, עמיד, לשימוש חוזר: עשוי מלוחות דיקט בחיתוך CNC עם מינימום פסולת בחיתוכים, הבסיס מתוכנן כמערכת מודולרית המורכבת מרגליים אנכיות וספסלים אופקיים. רכיבים מוברגים יחד כדי ליצור מבנה עומס עגול המספק יציבות לגוף. ספסלים ניתנים למיקום מאפשרים פונקציות ותכניות מרובות כמו אירועי ציבור, הופעות, שווקי איכרים, או משמשים כרהיט ציבורי הכל-באחד עם מקומות ישיבה, תאורה והצללה ב-AIR SQUARE אחד יוצר חלל שמגביר את האיכות של החיים בערים שלנו ולהבטיח דרכים מספקות יותר של חיים משותפים.
הגוף משלב שני חלקים עיקריים: בסיס מבני בבסיסו ורכיב מתנפח בחלקו העליון, בקוטר של 14 מטר וגובה של 6 מטר. רכיבים נפרדים ארוזים ומוכנים לשימוש, יחד עם רוב הוראות החומרה וההרכבה כדי לסייע בתהליך הבנייה.
הבסיס עשוי מלוחות דיקט בחיתוך cnc עם מינימום בזבוז בחיתוכים, הבסיס מעוצב כמערכת מודולרית המורכבת מאלמנט רגל אנכי אחד וזרוע אחת אופקית. שני הרכיבים הללו משתלבים זה בזה כדי לבנות את המבנה העגול של הטבעת נושא העומס, המספק יציבות לגוף. הצורה המעגלית נבחרה בגלל היכולת הפנימית שלה לווסת כוחות מנוגדים בתוך עצמה ולכן הופכת אותה למייצבת העצמית ביותר מבין הצורות הגיאומטריות היסודיות. הדינמיות של המעגל הרציף יכולה לעמוד בכל עומס ולכן צריך רק כוח נגד אחד כדי לחזק אותו, אשר מסופק דרך צלב חגורת הטקסטיל.
כמו כן, הבסיס מתפקד כעוגן בין הטבעת העליונה לקרקע, באמצעות מערכת הידוק המחוברת אותו במהלך רפרוף הרוח. לבסוף, הוא מורם לגובה כדי שאנשים יעברו בו, מה שהופך אותו לנגיש וחדיר בתוך זרימת העיר.
הטבעת העליונה מעוצבת כמערכת הצללה לחללים ציבוריים. בתגובה לסוגיית התחממות יתר של ערים ברחבי הגלובוס, הטבעת מייצרת משטח גדול להסתרה מהשמש, ומקררת אזורים עירוניים. ההצללה האנכית והפתוחה מונעת בעיות הקשורות לקיומו (תת מפוח, הצטברות חום, בעיות מבניות), ועל מנת ליצור משטח עירוני גדול להצללה, נעשה שימוש בחומר קל שניתן לבנות ולפרוק בקלות, האור שלו. , הוא יכול לעמוד בפני תנאי מזג אוויר חזקים. כמו כן, הצורה המעגלית מאפשרת טווח הצללה גדול יותר בהשוואה לקיר ישר

 

Studio Design: KOGAA
Producer: Kubíček Visionair
0200 Brno, Czech Republic
Design team Tomáš Kozelský, Alexandra Georgescu, Viktor Odstrčilík, Kateřina Baťková, Marcello Coldani, Maria Fonseca, Oleksandr Voropai
Project location variable
Project year 2019-2022
Completion year 2022
Dimensions 14x14x6 m / 196 m2 / 1176 m3
Client KOGAA + Kubíček Visionair
Project website www.airsquare.eu
www.instagram.com/air_square
www.facebook.com/airsquarevenue

Photographer Josema Cutillas
Javier Antón
Marcia Davis
KUBÍČEK.STUDIO
Mangoshake
Collaborator Graphic design and branding: Veronika Fullerová

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
בית הקפה Uncloud Coffee / בתכנון Unknown Surface Studio
אדריכלות
בית הקפה Uncloud Coffee / בתכנון Unknown Surface Studio
  צורת הבניין מהדהדת את האורות המהפנטים של הזוהר הצפוני, כאשר המבנה מתפתל בחן
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
אדריכלות
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
                         
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
אדריכלות
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
    באזור Hampi שבהודו, בה המרכז נבנה, הנוף נראה כאילו הוא ארכיטקטורה ואדריכלות

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*