בוקר אחד התעורר Robert Bezeau, קנדי שחי בארכיפלג Bocas Del Toro בפנמה והחליט לבנות כפר שלם מבקבוקי פלסטיק. כמה חודשים אחר כך, זוג ראשון עבר לבית הראשון של בקבוקי פלסטיק בכפר שהקים.

קירות בתי הכפר עשויים מבקבוקי פלסטיק מלאי אוויר (לא מרוסקים), הממלאים כלובי רשת תיל פלדה ולאחר שמכניסים אליהם קווי חשמל ואינסטלציה, קירות הפלסטיק מכוסים בבטון – הן מבפנים והן מבחוץ. הבקבוקים יוצרים בידוד באקלים החם וגם מספקים הגנה מפני רעידות אדמה ואפילו צונאמי, כאמצעי ציפה. אבל “כפר בקבוקי הפלסטיק” Plastic Bottle Village נועד בסופו של דבר להציל את כדור הארץ מטביעה באוקיינוסים של פלסטיק.

 

 

הכפר האקולוגי ממוקם ב-Isla Colón על האי בוקאס דל טורוס, משתרע על פני 83 דונם עם כ-120 בתים בגדלים משתנים. הבתים המוגמרים נראים בדיוק כמו הבתים הרגילים ואף אחד לא באמת יוכל לדעת שהקירות עשויים מפלסטיק. בית גדול עשוי להכיל עד 20,000 בקבוקים. לכן בזאו מצהיר שבניית בית כזה פשוט תפתור את השפעות השימוש בפלסטיק על האנושות לכל החיים. “יש 7.3 מיליארד אנשים על הפלנטה ואם כל אחד מאיתנו שותה רק בקבוק אחד ביום, אנחנו אוספים  2.6 טריליון בקבוקים בשנה”, הוא מסביר.
הוא מבקש לבנות כעת בצורה דומה אכסניה אקולוגית לאירוח גינת פירות, ירקות ועשבי תיבול ולהציע את השיטה שלו למקלטים זמניים לאסונות, בריכות שחייה, מבנים בחוות לבעלי חיים, אסמים, כבישים ועוד.

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
אדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
המאפיין הבולט ביותר של הבניין, הוא הלב בן ארבע הקומות שלו, מפוסל כדי להדהד
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
אדריכלות
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
אדריכלות
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
                   

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*