כפי שהשם מרמז, Antakya Museum Hotel, הוא היברידי ביעודו. השטחים הציבוריים שאורחי המלון פוסעים עליהם, הם פשוט השכבות העליונות של ישוב המשתרע על פני מאות מטרים מתחת לפני הקרקע. פועלי הבניין שבנו את המלון, לא יכלו להפוך אבן מבלי לחשוף שרידים עתיקים יקרים, של הישוב הקדום. המלון, שנבנה לאחרונה על ידי חברת EAA-Amre Arolat Architecture, הפך את התגלית הזו, לאסטרטגיה נועזת לשימור היסטורי.

 

המלון בן 199 החדרים, שמארח לעתים קרובות צליינים המגיעים לכנסיית סנט פיטר על הר סטאריוס הסמוך, נראה מרחף מעל הקרקע. חדרי האירוח הטרומיים שלו מעוצבים כמו קונטיינרים, מעל לנוף תת-קרקעי של רחובות, קירות ופסיפסים עתיקים, בין הגדולים בעולם. מבוכי האבן שייכים לאנטיוכיה הרומית, ישוב רב תרבותי של הים התיכון בעת ​​העתיקה, שבו דוברי לטינית, יוונית וארמית, סחרו בזהב, תבלינים ודתות. חשיפת המרקם העירוני הקדום הרחב, גורמת לדמיין את המטרופולין מתחת לעיר המודרנית של כ-210 אלף איש: מתחת לכל בית, בית ספר וחנות, טמון מבנה בן אלפיים שנה.

 

המלון נבנה על פני חפירה ארכיאולוגית גדולה ובה פסיפסים רומיים שלמים

 

“חלקים יקרים אלה של ההיסטוריה לא היו מגיעים אל פני השטח ללא הפרויקט הזה”, אומרים האדריכלים. נדרש תיאום קפדני בכדי לבנות את המבנה השאפתני. הפרויקט נעצר במהרה מיד בתחילתו, בשל המימצאים הארכאולוגים, שגרמו לשינויים משמעותיים בתוכניות. בשלב זה היו מעורבים בהן משרדי ממשלה, פקידי ממשלה מקומיים וארכיאולוגים. החברה התמודדה עם האתגר הדרך הטובה ביותר, על ידי הדגשת הנוכחות של העתיקות “אנחנו רוצים שהבניינים שלנו יהיו קשורים להיסטוריה ולתחושה של המקום”, הם אומרים.

 

דרך הזכוכית ברצפת לובי המלון, המבקרים יכולים להבחין בקירות נושנים ובנחל עתיק, בנוסף לפסיפסים

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
מדריך
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
    באזור Hampi שבהודו, בה המרכז נבנה, הנוף נראה כאילו הוא ארכיטקטורה ואדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
מדריך
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
המאפיין הבולט ביותר של הבניין, הוא הלב בן ארבע הקומות שלו, מפוסל כדי להדהד
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
מדריך
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*