בדרום הודו, באזור טמיל נאדו, תימצאו את העיירה הקטנה Tiruvannamalai, המונה 144,000 תושבים עם טעם מוזר בארכיטקטורה. הבתים שלהם צבועים בחוסר התאמה ביזארי, של צבעים בהירים עם חזיתות חיצוניות מעוטרות בצורות א-סימטריות.

כאשר הצלם הצרפתי וינסנט לרוקס ביקר בתירובאנמאלאי, הוא מצא דמיון מדהים בין הארכיטקטורה של העיירה, לבין תנועת האמנות האיטלקית הוותיקה ממפיס, שהקים האדריכל האיטלקי אטורה סוטסאס, בשנת 1980, בתגובה למינימליזם הדל והמשעמם והדבקות בפונקציונליזם.
העיירה בעלת השם הארוך, בנוייה סביב מקדש Annamalaiyar, ציון הדרך הבולט ביותר בעיירה ומרכז עלייה לרגל מרכזי בטמיל נאדו. לעיירה היסטוריה ארוכה המתחילה במאה התשיעית, אף שהבתים העומדים כאן כיום, נבנו ממש לא מזמן, לצד בתים ותיקים יותר משנות הארבעים.
צבעוניות הבתים האלה היא מעשי ידיה של המשפחה שגרה בהם. הם אחראים לעיצוב, לצורה ולצבעים.
האדריכל והמעצב האיטלקי אטורה סוטסאס, ערך כידוע טיולים רבים בדרום הודו, במהלך שנות השישים והשבעים ולרוקס מאמין שסוטסאס שאב השראה מתכנון הבתים הנועזים הללו. נראה גם שחלק מכתבי סוטסאס מעידים על תיאוריה זו. בשנת 1988 הוא כתב עליהם במהדורה הראשונה של "טרצו", המגזין שהקים וגם פרסם תמונות שלהם.
כדאי להוסיף ולציין, שלמרות שחיצוניותם של הבתים בטורינאמוואלאי נועזת ומתגרה אסתטית, הפנים בבתים, הם מסורתיים ופונקציונליים לחלוטין.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
עידן הבינוניות: האם הכל ניראה אותו הדבר?
אדריכלות
עידן הבינוניות: האם הכל ניראה אותו הדבר?
את המאמר שלו הוא פותח בסיפור אמיתי על שני ציירים רוסיים, אשר שכרו חברה
המוזיאון לנפגעי רעידת אדמה – מהמוזיאונים היפים בעולם
אדריכלות
המוזיאון לנפגעי רעידת אדמה – מהמוזיאונים היפים בעולם
  ב-26 בינואר 2001, אזור קוץ' בגוג'אראט נפגע ברעידת אדמה בעוצמה 7.6, כאשר בהוג'
וילה בעבודת-יד משקיפה לאוקיינוס המקסיקני
אדריכלות
וילה בעבודת-יד משקיפה לאוקיינוס המקסיקני
גבוה מעל האוקיינוס ​​השקט המקסיקני, הבית נראה כאילו הוא מרחף בין צמרות העצים, טרסותיו

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.