עיר צפה ועולה ממימי האוקיינוס ​​ההודי. בלגונה בצבע טורקיז, רק 10 דקות בסירה ממאלה, בירת מלדיביה, גדולה מספיק לאכלס 20,000 איש.

 

העיר הנבנית בימים אלה, מעוצבת בתצורה הדומה לאלמוגים, היוצרים מושבה המזכירה מוח,. בעיר יהיו 5,000 יחידות בנויות צפות, כולל בתים, מסעדות, חנויות ובתי ספר, עם תעלות ביניהן. היחידות הראשונות ייחשפו החודש, כאשר התושבים יתחילו להעביר אליהן את מטלטליהן בתחילת 2024. בניית העיר כולה אמורה להסתיים עד 2027.
הפרויקט – מיזם משותף בין מפתחת הנכסים ההולנדית Docklands וממשלת האיים המלדיביים – אינו פרויקט ניסיוני נועז או חזון עתידני: הוא נבנה כפתרון מעשי למציאות הקשה של עליית פני הים.
האיים המלדיביים, ארכיפלג של 1,190 איים נמוכים, הם אחת המדינות הפגיעות ביותר בעולם לשינויי אקלים. 80 אחוז משטחה היבשתי נמצא בפחות ממטר אחד מעל פני הים וכשהמפלסים צפויים לעלות עד מטר עד סוף המאה, כמעט כל המדינה עלולה להיות שקועה.
אז אם אתם רוצים להגן על הבית שלכם מפני עליית פני הים, דאגו שהוא יצוף. עיר צפה, תעלה עם פני הים. הפרויקט מהווה בשורה טובה עבור יותר מחצי מיליון תושבי המלדיביים, אומר Koen Olthuis, מייסד Waterstudio, משרד האדריכלים שתכננן את העיר.

 

 

אולטהאוס נולד וגדל בהולנד, שם כשליש מהאדמה נמצאת מתחת לפני הים ומשרד האדריכלות שלו מוקדש כולו לבנייה על מים. לדבריהם, הערים התרחבו, אבל הקרקע המתאימה לפיתוח עירוני חדש אזלה. בנוסף, בשנים האחרונות, שינויי האקלים הפכו לזרז, המניעים את האדריכלות המרחפת לעבר המיינסטרים. במהלך שני העשורים האחרונים, Waterstudio עיצבה יותר מ-300 בתים צפים, משרדים, בתי ספר ומרכזי בריאות ברחבי העולם.
הולנד הפכה למרכז של המגמה המתכננת פארקים צפים וגם את בניין המשרדים המשמש כמטה של ​​המרכז הגלובלי להסתגלות (GCA), ארגון המתמקד בפתרונות בהתאמה לאקלים. “העלות של אי הסתגלות לסיכוני ההצפה הללו תהיה יוצאת דופן”, מזהירים האדריכלים. בשנה שעברה, הצפות ערים עלו לכלכלה העולמית יותר מ-82 מיליארד דולר והעלויות צפויות לעלות. מומחים צופים שעד שנת 2030, רכוש עירוני בשווי של יותר מ-700 מיליארד דולר יושפע מדי שנה מהצפות לאורך חופים ונהרות.
אבל למרות המומנטום בשנים האחרונות, לארכיטקטורה צפה יש עוד דרך ארוכה לעבור במונחים של קנה מידה ומחיר סביר. פרויקט המלדיביים שואף להשיג את שניהם, בניית עיר עבור 20,000 אנשים בפחות מחמש שנים. תוכניות אחרות לערים צפות הושקו בעולם, כמו Oceanix City בבוסאן, דרום קוריאה וסדרה של איים צפים על הים הבלטי שתכננה חברת Blue21 ההולנדית, אך אף אחת מהן לא מתחרה בקנה מידה ובמסגרת זמן זו.
העיר של Waterstudio נועדה למשוך מתיישבים עם בתים בצבעי הקשת, מרפסות רחבות ונוף לים. התושבים יסתובבו בעיר על סירות, בהליכה, לרכוב על אופניים או לנהוג בקורקינטים חשמליים או בעגלות לאורך הרחובות החוליים.

 

 

 

 

בירת האיים המלדיביים צפופה מאוד ואין לה שום דרך להתרחב מלבד אל הים, המציע מרחב אינסופי לעומת בבירה – מאלה היא אחת הערים הצפופות ביותר בעולם, עם יותר מ-200,000 אנשים דחוסים בשטח של כשמונה קמ”ר.
מחירי הדיור יהיו תחרותיים – במחיר החל מ-150,000 דולר תוכלו לרכוש סטודיו וב-250,000 דולר בית משפחה, הצופה לנוף כמו בגלויה.
היחידות המודולריות נבנות במספנה מקומית, ואז נגררות לעיר הצפה, ממוקמות ומחוברות לגוף בטון תת-מימי גדול, המוברג לקרקעית הים על כלונסאות פלדה טלסקופיות, שנותנות להן להתנודד בעדינות עם הגלים. שוניות האלמוגים המקיפות את העיר עוזרות לספק שובר גלים טבעי, לייצב אותה ולמנוע מהתושבים לקבל מחלת ים.
ההשפעה הסביבתית הפוטנציאלית של הבנייה, הוערכה על ידי מומחי אלמוגים מקומיים ואושרה על ידי הרשויות לפני תחילת הבנייה.
העיר תהיה עצמאית ויהיו לה את כל אותן פונקציות כמו העיר אשר ביבשה. חשמל המופעל בעיקר על ידי אנרגיה סולארית המופקת במקום וביוב שימוחזר כזבל לחקלאות. כחלופה למיזוג אוויר, העיר תשתמש בקירור מי ים עמוקים, הכוללת שאיבת מים קרים ממי הים העמוקים של הלגונה.
האדריכלים צופים שפרויקט המלדיביים יגרום לכך שזה כבר “לא תהיה ‘ארכיטקטורה מטורפת’ שנמצאת במקומות מפוארים בהזמנת עשירי העל, אלא תשובה לשינויי אקלים ועיור, שזה גם פרקטי וגם סביר במחיר”, אומר האדריכל.

לאתר האדריכלים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
אדריכלות
חזית קרועה, בבניין יוקרה בדנבר
המאפיין הבולט ביותר של הבניין, הוא הלב בן ארבע הקומות שלו, מפוסל כדי להדהד
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
אדריכלות
בית הספר הקדם-יסודי KLE Sanskruti, Nipani / Shreyas Patil Architects
הכיתות מוארות באור השמש החולף, מטיל צללים למרחבי הלמידה. כל קומה מארחת שלוש כיתות,
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
אדריכלות
בית המגורים האייקוני Mulder House, בלימה, פרו
                   

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*