משרד האדריכלים Luca Curci Architects, בשיתוף עם Tim Fu Design, מציעים תכנון לעיר צפה בת קיימא עבור 50,000 איש, ששמה Loating City. הפרויקט נוצר על ידי צוות בינלאומי של אדריכלים ומעצבים בתמיכת בינה מלאכותית.

מחצית מהאנושות (4 מיליארד בני אדם) חיה בערים כיום ו-5 מיליארד בני אדם צפויים לחיות בערים עד 2030. ערי העולם תופסות רק 3 אחוזים משטח כדור הארץ אך מהוות 60-80 אחוז מצריכת האנרגיה ו-75 אחוזים מפליטת הפחמן. שינויי האקלים משפיעים כעת על כל מדינה בכל יבשת. אירועי מזג האוויר הופכים קיצוניים יותר ופליטת גזי חממה נמצאת כעת ברמות הגבוהות ביותר בהיסטוריה.
הפרויקט משלב קיימות עם פתרון לצפיפות אוכלוסין ומטרתו לבנות עיר עם אפס צריכת אנרגיה, כאשר מערכות התחבורה תהיינה 100% ירוקות. משאבי האנרגיה יהיו מתחדשים, כגון רוח, טורבינות מים ופאנלים סולאריים, עם מתקני התפלת מים וייצור מזון וחקלאות גם תחת מדיניות של אפס פסולת. תושבי העיר ייהנו מאורח חיים בריא יותר, חיבור לטבע, תוך חשיבה מחדש על התפיסה המסורתית של קהילה וחברה.
העיר הצפה תתפרס על 25 דונם של פלטפורמות מחוברות, שיאכלסו יותר מ-50,000 אנשים. כל שכונה מכילה בניינים רבי קומות וגם נמוכים, המוקפים בממברנה של זכוכית פוטו-וולטאית, המספקת חשמל לכל המערכת הצפה והופכת אותה לבלתי תלויה באנרגיה.
אזורים ירוקים וגנים אנכיים פרוסים בכל רחבי העיר הצפה, עם אזורי מפגש וחברה לחיי קהילה. החקלאות תשתלב עם המרחב החברתי ותאפשר לקהילות לספק מזון משלהן ולהיות עצמאיות. כל אי צף יכלול מסגרת קהילתית למגורים, כולל שווקים ומוקדים תרבותיים. האיים יתפקדו גם כיעד תיירותי, עם מספר אזורים צפים שיכילו בתי מלון, מרכזי בריאות וספא, מרכזי ספורט, קניונים, חנויות ואטרקציות פנאי.
אפשר להגיע לעיר הצפה דרך המים או מהאוויר. העיר הצפה מצוידת ברציפים חיצוניים ופנימיים ומספר כניסות ימיות.
העיר הציפה תוצג לראשונה במהלך הביאנלה בוונציה מה-20 במאי עד ה-26 בנובמבר 2023.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
בית הקפה Uncloud Coffee / בתכנון Unknown Surface Studio
מהעולם
בית הקפה Uncloud Coffee / בתכנון Unknown Surface Studio
  צורת הבניין מהדהדת את האורות המהפנטים של הזוהר הצפוני, כאשר המבנה מתפתל בחן
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
מהעולם
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
                         
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
מהעולם
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
    באזור Hampi שבהודו, בה המרכז נבנה, הנוף נראה כאילו הוא ארכיטקטורה ואדריכלות

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*