הועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב יפו, אישרה את פרויקט "מרחב האטד" – פרויקט ייחודי של עירוב שימושים, על דופן פארק המסילה בעיר, לצד מערכת הסעת המונים. בשטח המשתרע על 6.3 דונם יוקמו מגדל תעסוקה ומגורים בן 40 קומות, שטחי מסחר ומבנה ציבור, לצד שימור 4 מבנים טמפלרים, שנבנו בסוף המאה ה-19.

 

אודי שרביט, מנכ”ל קבוצת תדהר: “אנו מברכים על החלטת הועדה המקומית לאשר ולקדם את הפרויקט הגדול “מרחב האטד”. בתכנון הפרויקט הושקעו מאמצים רבים. פיתוח המרחב יוביל להתחדשות האזור לצד שימור היסטוריה עירונית, וייצר סביבת מסחר, מגורים ותעסוקה חדשנית ומרחב ציבורי איכותי לדופן פארק המסילה.

 

אודי שרביט, מנכל קבוצת תדהר. צלם: רונן אקרמן

פרויקט “מרחב האטד” של קבוצת תדהר הינו תולדה של עסקת קומבינציה בה מעורבים מספר בעלי קרקעות, על שטח בהיקף כולל של כששה דונם ברחוב אילת – סמטת האטד בתל אביב יפו, בסמוך לנווה צדק ופארק המסילה. על פי התוכנית, בפרויקט מתוכננים לקום מגדל בן 40 קומות עם מסד מרקמי לצד מבנה ציבור עירוני. סך השטחים הבנויים לשימושים השונים הינו כ- 48,000 מ”ר, מתוכם כ-3,000 מ”ר למבנה ציבור ושטחי חניונים ושטחים תת קרקעים נוספים בסך כ-15,000 מ”ר.
לאורך השנים פעלה קבוצת תדהר להוסיף לרשימת השימור העירונית את ארבעת המבנים הנמצאים במרחב וזאת לאור חשיבותם ההיסטורית. התכנית כוללת הנחיות לשימור המבנים המיועדים לשימוש עתידי של מסחר ותעסוקה, לרבות פירוק התוספות המאוחרות שנבנו במהלך השנים ופיתוח השטחים הפתוחים, תוך התייחסות לחלקות ההיסטוריות.
התב”ע של הפרויקט צפויה להיות מאושרת תוך כ-18 חודשים והפרויקט עתיד להיות מושלם בשנת 2028. ההשקעה בפרויקט נעמדת ב- 650 מלש”ח.
אדריכל: ישר אדריכלים. אדריכל שימור: איל זיו אדריכלים, ארכוד אדריכלים. פיתוח: מאזא ארכיטקטורה.

 

הדמיה – פרויקט האטד. קרדיט – ישר אדריכלים

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
בית הקפה Uncloud Coffee / בתכנון Unknown Surface Studio
אדריכלות
בית הקפה Uncloud Coffee / בתכנון Unknown Surface Studio
  צורת הבניין מהדהדת את האורות המהפנטים של הזוהר הצפוני, כאשר המבנה מתפתל בחן
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
אדריכלות
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
                         
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
אדריכלות
מעבדת האמנות Hampi Art Lab בתכנון Studio sP+a
    באזור Hampi שבהודו, בה המרכז נבנה, הנוף נראה כאילו הוא ארכיטקטורה ואדריכלות

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*