מסלולי רכיבה לאופניים, שיאפשרו רכיבה בשמי לונדון, מעל העיר. הפרויקט שזכה לכינוי "SkyCycle", היה פרי יוזמתה של חברת האדריכלות Exterior Architecture, כאשר אדריכל העל Norman Foster ומשרדו Foster + Partners נקראו לממש את היוזמה והכינו עוד בשנת 2012, תכנון רב מעוף. המסלול העתידני, יהיה תלוי על עמודים מעל קווי הרכבת והתחתית של לונדון, משתרע על פני 220 ק"מ ברחבי העיר, 15 מטרים רוכבו והוא יכלול למעלה מ-200 נקודות גישה - רציפים אנכיים הידראוליים הממוקמים ליד תחנות רכבת קיימות, שיאפשרו כניסה ל-12,000 רוכבי אופניים בשעה. חלום אדריכלי עתידני מהפכני, שנגנז בגלל עלותו.

לפני מספר שנים הכריזה לונדון על “מצב חירום לרכיבה על אופניים”, בעקבות ריבוי תאונות בהם נהרגו רוכבי אופניים. שוטרים סיירו ברחובות ופקחו עין על מימשקי תנועה עם אופניים ומפגינים נשכבו ברחובות, תוך שימוש באופניים שלהם כדי לחסום את התנועה. טורים בעיתונים, כתבות מגזינים ונקודות בבלוג בדקו ובחנו מחדש את הבטיחות של מסלולי רכיבה על אופניים ברחבי לונדון. ארבעה מסלולי רכיבה על אופניים, צבועים כחול, שיזם ראש העיר בוריס ג’ונסון, לשיפור בטיחותם ברחבי לונדון, הוגדרו ככישלון.
פרויקט ה-Skycycle בא לספק את המענה האולטימטיבי לבעיות בטיחות באופניים, על ידי עשיית הדבר הבטוח ביותר: הסרת רוכבי אופניים מכבישי לונדון לחלוטין.
ואז נבדקה העלות הפוטנציאלית של הפרויקט. נבחר מסלול ניסיוני באורך 6.5 ק”מ והעלות המוערכת שלו הייתה 220 מיליון ליש”ט (כמעט 34 מיליון ליש”ט לקילומטר). כמעט 25 אחוז מהתקציב לחזון האופניים של ראש העיר בוריס ג’ונסון, ממרץ 2013, בסך 913 מיליון ליש”ט. לעומת זאת, שבילי האופניים הצבועים בכחול ומשופרי הבטיחות ברחבי לונדון, אמורים היו לעלות בין מיליון ליש”ט ל-3 מיליון ליש”ט לק”מ.
בעצם, מה רע ברכיבה על אופניים בתוך העיר? בזמן רכיבה על אופניים, מגלים מסעדות, חנויות, פארקים. מסלולי האופניים המוגבהים של ה-Skycycle, מאיימים על חלק מהיתרונות שמציעה רכיבה על אופניים כאשר חשופים למה שקורה על הקרקע.
אפשר להשקיע בבטיחות – מגבלות מהירות, נתיבי אופניים מופרדים ברחובות סואנים, שימוש בבליטות מדרכות, איים או בולארדים, המבדילים בין שבילי מכוניות לשבילי אופניים, התקנת שלטים ואפילו צביעת כבישים. אין לכל זה שם מגניב כמו ה-Skycycle, אבל הוכח שהם עובדים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
העיצוב הנוזלי של MAD Architects למרכז הספורט Cloud 9 בשיג’יאז’ואנג, סין
מקומות
העיצוב הנוזלי של MAD Architects למרכז הספורט Cloud 9 בשיג’יאז’ואנג, סין
  לדברי האדריכלים, התכנון של המרכז נועד לשפר הן את הפונקציונליות של התוכנית שלו
על הקשר ההדוק בין AI לבין נדל”ן / ד”ר אדריכל אימאן טבעוני
מקומות
על הקשר ההדוק בין AI לבין נדל”ן / ד”ר אדריכל אימאן טבעוני
  לדוגמא, בימים אלה משרדנו מתכנן בניין בסין, הממוקם בתוך פארק, באזור מרוחק ממרכזי
ארמון Ferenc Raichle’s Palace, ב-Subotica, סרביה
מקומות
ארמון Ferenc Raichle’s Palace, ב-Subotica, סרביה
בעבר הכיל הארמון את משרד האדריכל בקומת הקרקע וחדר אוכל. בפנים היה גם גן

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*