תיאטרון בעיר גואנגג'ואו שבדרום סין, עוצב על ידי Steven Chilton Architects מלונדון, בהשראת המשי הרקום הסיני המסורתי. רישומי הרקמה דמויי הקעקוע הם של האמן ג'אנג הונגפיי Zhang Hongfei, שרישומיו המוזהבים מעטרים את החיפוי האדום והנועז, עם סדרת חיות מוזהבות הלקוחות ממיתוס מקומי, שמספר על 100 ציפורים שנותנות כבוד לעוף החול. העיצוב מאזכר גם את ההיסטוריה של העיר כמרכז מסחר, את הקשר ההיסטורי של העיר למשי והרשומים מאזכרים את תרבות הקעקועים הנוכחית שלה.

 

המעטפת החיצונית של המבנה מורכבת מאלפי לוחות אלומיניום והיא מתקפלת בעדינות ומעניקה למבנה איכות רכה ופיסולית – למרות גודלו הרב. צבע האנודייז האדום העז של לוחות האלומיניום, מקנה להם את הברק והמרקם של משי. בפנים, במה מעגלית תארח הופעות “360 מעלות” כאשר הבניין יושלם ויפתח השנה.
“גואנגג’ואו היא מקום הולדתה של דרך המשי בים, היא גם נתנה השראה לאמנים שהגדירו את התרבות הסינית בעולם במשך אלפי שנים”, אמר אדריכל צ’ילטון “התיאטרון עטוף בחיפוי אדום וגלי עשוי לוחות משולשים, שנועד לדמות קפלי משי זורם. שאבנו השראה מאומנויות מסורתיות ועכשוויות הנהוגות בדרך כלל באזור. בד משי נוצר, נצבע ונרקם בעיר מאז שושלת האן”, הסביר צ’ילטון “שאבנו מהפיזיות של החומר בחיפושנו אחר צורה דרך סדרת קפלים מתפתלים בעדינות המגדירים את המעטפת החיצונית.”

 

 

 

משי הוא אריג שפותח לראשונה בסין והדוגמה המוקדמת ביותר שלו, הופיעה בשנת 3630 לפני הספירה, אז שימשה לעטוף גופת ילד מאתר ביאנגשאו אשר בהנאן. בשל המרקם והברק המושך שלו, המשי הפך למרכיב עיקרי בסחר הבינלאומי שלפני עידן התעשייה. סחר זה היה כה נרחב, עד שמערכת נתיבי הסחר העיקרית בין אירופה לאסיה, נודעה בשם דרך המשי. היא נולדה בגואנגג’ואו, עיר עם אחד מנמלי המסחר החשובים ביותר מאז שושלת צ’ין האן.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
אדריכלות
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
  מעטפת המעוצבת כצעיף, מספקת מרחב פרטיות ומפרידה בין פעילויות האירוע לרקע הרועש של
מרחב עירוני של פעילויות בחצר 35 / סטודיו WAY
אדריכלות
מרחב עירוני של פעילויות בחצר 35 / סטודיו WAY
השיפוץ האדריכלי לא שינה את המבנה המקורי; במקום זאת, נבנה אלמנט עיצובי בצורת ענן,
התערוכה הסוחפת 3XN בקופנהגן מחברת אדריכלות וחושים
אדריכלות
התערוכה הסוחפת 3XN בקופנהגן מחברת אדריכלות וחושים
  אדריכלות יכולה לרגש אותך, להרגיע או לרומם את רוחך. היא יכולה להיות אכפתית

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*