מלון בהשראת בובות רוסיות ב-20 במונגוליה, סין ופארק בובות רוסי, הם בין המתחרים בסקר בתחרות לבחירת הבניינים הסיניים המכוערים של השנה.

חצי עשור לאחר שממשלתו של הנשיא שי ג’ינפינג, פרסמה הנחיה הקוראת להפסיק עם המבנים “המגודלים, הקסנוצנטריים, המוזרים”, לטובת אלה אשר “מתאימים, חסכוניים, ירוקים ויפים”, אתר האדריכלות הסיני Archcy.com בחר כמעט 90 מתמודדים בתחרות השנתית ה-13 של סקר הבניינים המכוערים בסין, המאגדת כמה מהצורות יוצאות הדופן וחסרי הטאקט לסביבה, שתרמו למוניטין של המדינה כבעלת ארכיטקטורה מוזרה.
ההצבעה בתחרות פתוחה לציבור שדעתו מרכיבה 40% מההחלטה הסופית, ואז מסכם צוות שופטים המורכב מאדריכלים, מבקרים ואנשי אקדמיה, את הבחירה הסופית של 10 הבניינים המכוערים של השנה.
משרד השיכון של סין והוועדה הלאומית לפיתוח ורפורמה (NDRC), גוף תכנון כלכלי רב עוצמה, פרסמו חוזר הקורא להפסיק בניית גורדי שחקים שגובהם יותר מ-500 מטר, למנות אדריכל ראשי לכל עיר, כמו במדינות מערביות רבות ולעשות רשימה שחורה של אדריכלים שאינם עומדים בתקנות התכנון. הממשלה גם הזהירה מפני הריסת מבנים היסטוריים בעלי מאפיינים סיניים. לדוגמה, האדריכלים האמריקאים שמאחורי גורד השחקים הגבוה ביותר בבייג’ינג, צ’יינה זון, סיפרו ל-CNN שהם נאלצו לשנות את העיצוב שלהם באמצע הבנייה, לאחר שסגן ראש העיר העיר שזה “לא מספיק סיני”.

לאתר התחרות

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
לגור בארמון הקרח
אדריכלות
לגור בארמון הקרח
הפלא הקריסטלי הזה משקף את מהלך השמש, את היופי של סביבתו, מנצנץ כמו יהלום
הבית שבנה האדריכל לנמלים, הוא מופת לחיי קהילה של אחדות, שיתוף ושייכות
אדריכלות
הבית שבנה האדריכל לנמלים, הוא מופת לחיי קהילה של אחדות, שיתוף ושייכות
  מיקרוקוסמוס שעוצב בהשראת היעילות והאחדות של מושבת נמלים. העיצוב משלב בצורה חכמה צורה
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
אדריכלות
מרכז כנסים בהשראת צעיף כלה בחתונתה, סין
  מעטפת המעוצבת כצעיף, מספקת מרחב פרטיות ומפרידה בין פעילויות האירוע לרקע הרועש של

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*