מרכז התרבות Kammgarnareal, הממוקם בקצה הדרומי של מרכז העיר שפהאוזן, מהווה נקודת מוקד בחיים הציבוריים של העיר. הכיכר של מרכז התרבות ממוקמת בין העיר העתיקה לנהר הריין ובעלת פוטנציאל גדול לקיום פעילויות שונות ומגוונות לרווחת התושבים.

 

עיריית שפהאוזן בשיתוף חברת IWC פתחה תחרות לתכנון הכיכר המחברת בין מפעל השעונים ומרכז התרבות הקמגארן היושבת על נהר הריין. פרוגרמת התחרות כללה פיתוח קונספט להפיכתו של קמגרנהוף למקום אטרקטיבי ורב תכליתי לשהות בו ולקיים אירועים בחלק הדרומי של העיר העתיקה ליד גדות הריין כמו גם לאזור רב תכליתי שיוכל לשמש לאירועים, אזורי בילוי אטרקטיביים ומוריקים עם מיקרו אקלים נעים.
אזור קמגרן אמור להתחזק כמוקד תרבותי בשפהאוזן ובעתיד יהיה זמין לא רק לאירועים מתוכננים אלא גם לספונטניים.
כיכר הקאמגרן כמו כל העיר שפהאוזן מנותקת מהריין. לפני מספר שנים החליטו לסלול כביש שמפריד בין הנהר לעיר ועל ידי כך חייבו את תושבי המקום בחצייתו בכדי לטבול במי הנהר.
רעיון הפרויקט נשאב מן הרצון למשוך את הכיכר למים, לאפשר להולכי רגל להתחיל או לסיים את טיולם בשכשוך במי הנהר או בתצפית מרגיעה.
יצרנו גשר-הליכה, המחבר בין שני צידי הטיילת ומקרה את הכביש הנמצא ביניהם. גובה הגשר אפשר ליצור טרסות ישיבה הפונות למבנה הקאמגרן ומאפשרות חסימה אקוסטית מרעש הכביש ומצידו השני של הכביש נוצרה נקודת תצפית וירידה אל הנהר עצמו עם אזורי שהיה ואכילה.

 

 

גאומטרית הגשר הנוצרה מהגריד הקיים ומהשיפועים הנצרכים לתנועה כסאות גלגלים, יצרה חלוקה בכיכר עצמה לשטחים ירוקים, מחסנים, חניות אופניים, שירותים ציבוריים וירידה לחניון תת קרקעי.
ההליכה בפרויקט מתחלקת לשניים. הליכה במפלס הכיכר והליכה במפלס העליון.
מפלס הכיכר- הליכה מן הפסז’ בחלק הצפוני אל אזור המופעים והבילוי, חציית הכביש והגעה אל המזח וטרסות הישיבה המתחילות במפלס הכיכר ויורדות בהדרגה למפלס הנהר עצמו.
המפלס העליון- על מנת שגם המפלס העליון יהיה נגיש לנכים, עגלות ואופניים, נוצרה רמפה בשיפוע של 8% המתחילה לצד שביל האופניים והולכי הרגל במערב, מגיעה למרפסת התצפית והמפלס העליון של טרסות הישיבה ומשם בירידה לכיוון העיר העתיקה לצד הטרסות עצמן.
על מנת לבודד וליצור מקום שקט יותר להופעות ופעילויות בכיכר, נעשו מספר פעולות שיחסמו את רעש המכוניות בכביש. טרסות הישיבה כוונו לצפון ויצרו את מבנה המחסן והשירותים מתחתן ובכך נוצר מחסום בנוי.
ואילו השטחים הירוקים אופיינו בצמחייה שונה בהתאם למיקומם. הגינות הצמודות אל הכביש אופיינו בעצים גבוהים ליצירת סיכוך אקוסטי בעוד הגינה השקועה הפנימית הוקדשה למשחק ושהיה עם שיחים לקטיף עצמי (פירות יער שונים).

פרוגרמה: מרחב להופעות ואירועים ארעיים חניה תת קרקעית ומעבר אל העיר העתיקה בשילוב חניית אופניים.
סטטוס: תחרות
שנה: 2020
אדריכלים: ליזי דל צ’רו

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
העיצוב הנוזלי של MAD Architects למרכז הספורט Cloud 9 בשיג’יאז’ואנג, סין
אדריכלות ישראלית
העיצוב הנוזלי של MAD Architects למרכז הספורט Cloud 9 בשיג’יאז’ואנג, סין
  לדברי האדריכלים, התכנון של המרכז נועד לשפר הן את הפונקציונליות של התוכנית שלו
על הקשר ההדוק בין AI לבין נדל”ן / ד”ר אדריכל אימאן טבעוני
אדריכלות ישראלית
על הקשר ההדוק בין AI לבין נדל”ן / ד”ר אדריכל אימאן טבעוני
  לדוגמא, בימים אלה משרדנו מתכנן בניין בסין, הממוקם בתוך פארק, באזור מרוחק ממרכזי
ארמון Ferenc Raichle’s Palace, ב-Subotica, סרביה
אדריכלות ישראלית
ארמון Ferenc Raichle’s Palace, ב-Subotica, סרביה
בעבר הכיל הארמון את משרד האדריכל בקומת הקרקע וחדר אוכל. בפנים היה גם גן

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*