תוכן מקודם / תהליך היצירה של אורית גפני, אמנית דיגיטלית וציירת, אינטואיטיבי ברובו. "לפעמים אני מרגישה שהתמונות יוצרות את עצמן", היא אומרת. יצירותיה מלאות אור וצבע, שוברות מוסכמות, מחיצות ומסגרות – הכי רחוק מן המסגרות של החברה הקיבוצית בה גדלה. בהשראת השיר "IMAGINE" של ג'ון לנון, היא מאמינה בעולם ללא גבולות או מגבלות, שבו הכל אפשרי.

נגיעות

 

עבור גפני, היצירה האמנותית היא סגירת מעגל וסיפור של עוצמה. אביה, שהיה הצלם הראשון בקיבוץ, הוריש לה את האהבה לצילום. היא הייתה הצלמת היחידה בין בני גילה, והשעות במעבדת הפיתוח הן הזיכרון היפה ביותר שנותר לה מימי נעוריה בקיבוץ.

 

אל האור

 

מקץ שנים רבות ולאחר שהפכה מאחות למדריכת תוכנה, גילתה גפני את נפלאות הפוטושופ והייתה מחלוצות האמנות הדיגיטלית: שימוש בתוכנה להפיכת הצילום ליצירה אמנותית, המתנתקת מכבלי המציאות ובוראת עולם משלה. יצירותיה מבוססות על צילומים מקוריים שלה, העוברים באמצעות עיבוד ממוחשב תהליך של עריכה, פירוק ושילוב מחדש, עד להיווצרות תמונה ציורית, המבטאת מציאות אחרת.

 

שני סיפורים

 

מעגלי הזמן

 

נאמנה לתפיסת “עולם ללא גבולות”, אורית איננה מגבילה את עצמה לסגנון אמנותי בודד. מצילום ראליסטי היא עברה לסגנון דיגיטלי-ציורי, שהתפתח לכיוון סוראליסטי ייחודי. בהמשך החלה ליצור מחומרים ראליסטיים תמונות אבסטרקט ומינימליזם.
בשנתיים האחרונות היא מציירת בצבעי אקריליק. כדרכה, גם בתחום זה שברה מחיצות: חלק מעבודות האקריליק צולמו ואז עברו עיבוד ממוחשב, המטשטש לחלוטין את הגבול בין ציור ליצירה דיגיטלית.

 

מעבר לזמן

 

נינוחות

 

גפני הציגה את עבודותיה בשורה ארוכה של תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות, בישראל ובאירופה; יצירות שלה נרכשו עבור מבני ציבור (מוסד בטחוני, מלון, אוניברסיטה ובתי חולים) ועבור בתים פרטיים מעוצבים.
בחלק מן התערוכות לוו התמונות בשירים שכתב בעלה בהשראת התמונות. באחד מהשירים כתב: “לעולם ללא גבולות / שבו מקום לכל אחד”, מילים המתארות היטב את יצירתה של אורית גפני.

ניתן לראות מגוון רחב מעבודותיה של אורית באתר www.gafni-art.co.il ולפנות אליה בכתובת info@gafni-art.co.il

 

בהמתנה

 

מקום לשניים

 

מים חיים

 

תנועה מעגלית

 

זווית אחרת

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
האשה בבוגאטי הירוקה, שהפכה לסמל של האר-דקו
אמנות
האשה בבוגאטי הירוקה, שהפכה לסמל של האר-דקו
  אחד מסמלי האר-דקו המכוננים, הוא הדיוקן העצמי של Tamara de Lempicka, לבושה בירוק
ארמון האמנות הסודי שהקים אאוטסיידר ב-Birkenhead, אנגליה
אמנות
ארמון האמנות הסודי שהקים אאוטסיידר ב-Birkenhead, אנגליה
  במשך 30 שנה עמל חובב האמנות היצירתי, כדי להמיר את ביתו השכור לווילה
פסלי ידיים במקדש של אל הרגליים
אמנות
פסלי ידיים במקדש של אל הרגליים
           

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*