האמן סונג פיילון Song Peilun זכה לכינוי "אבי עמק ילנג", לאחר שבמשך שני העשורים האחרונים, הפך חלקת אדמה מיוערת, לכפר אמנותי, כמחווה לציוויליזציה העתיקה ששגשגה בעבר באזור.

ילנג הייתה ציביליזציה עתיקה במאה ה-3 לפני הספירה ובמרכזה מה שהוא כיום מחוז גויג’ואו המערבי, סין. תרבויות קדומות רבות התקיימו בעמק, אך למרבה הצער לא נותרו שום שרידים אדריכליים בעמק הגדול.
האמן הסיני סונג פיילון, ביקר בדרום דקוטה שבארה”ב ובהשראת Crazy Horse, אנדרטה הררית המוקדשת ללוחם אינדיאני שעומדת שם, הקדיש את חייו לבניית אנדרטה למורשת האמנותית של עמק ילנג ושיקום חלק מתפארת העבר שלה.
פיילון, פרופסור לשעבר שהפך לאמן, עזב את עבודתו בהוראה ב-1996 ורכש את חלקת האדמה הזו באזור הררי בחואקסי. פיילון, בן 81 כיום, כילה את כל החסכונות שצבר בחייו, כדי ליצור גן עדן משלו. האוטופיה האמנותית המדהימה מתפרסת על פני שטח הררי בן 20 דונם בחואקסי, דרום מערב מחוז גויג’ואו בסין. קדם להקמתה מחקר שפיילון ביצע על התרבויות של האוכלוסיות במחוז גויג’ואו. באמצעות טירות ופסלי אבן אקזוטיים, הוא משחזר חלק מהארכיטקטורה השבטית של האזור. הוא גייס אמני אבן מקומיים והכשיר אותם להיות אדריכלי נוף של הפרויקט. רבים מאלה שעבדו בפרויקט גרים כיום בבקתות עץ אשר באתר.

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
השראה
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
ביירות, לבנון: קבוצה קטנה של מעצבים בשם Dihzahyners, אשר שמם לקוח מאיות פונטי של
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
השראה
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       
גנים יפים באמנות
השראה
גנים יפים באמנות
הגן של האמן Claude Monet, בעיירה Giverny, צרפת ממייסדי האימפרסיוניזם הצרפתי, בילה שנים רבות

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*