אגם נאטרון Lake Natron בטנזניה הוא אחד האגמים השלווים ביותר באפריקה, אבל הוא גם הבמה לכמה מהתמונות הפנטזמגוריות ביותר שצולמו אי פעם - בהן ניראים בעלי חיים שהגיעו לאגם והפכו לאבן.

 

אכן, מי האגם הם כל כך קאוסטיים, שהם יכולים לשרוף את העור והעיניים של בעלי חיים, בגלל הנתרן קרבונט הם מכילים ואשר פעם שימש את החניטה מצרית – ועתה משמש חומר משמר לאותם בעלי חיים חסרי מזל אשר מתו במימי אגם נאטרון.
למרות כתבות ותמונות מרעישות כאלה ואחרות באינטרנט, החיות לא הפכו לאבן ומתו לאחר שבאו במגע עם מי האגם. למעשה, מי אגם נאטרון תומכים במערכת אקולוגית משגשגת של ביצות מלח, לצד שטחי ביצות מים מתוקים, עם פלמינגו וציפורי ביצה אחרות, אמנון ואצות, מהן ניזונות להקות גדולות של פלמינגו.
צילומים נהדרים ומלאי הוד של בעלי כנף וחיות אחרות, אשר מי האגם “חנטו” אותם, הונצחו על ידי הצלם ניק ברנדט. הוא גילה שרידים של פלמינגו ובעלי חיים אחרים אשר מתו ונשטפו לאורך קו החוף של אגם נאטרון “אספתי את היצורים האלה כפי שמצאתי אותם על קו החוף ואז הנחתי אותם בעמדות ‘חיות’, והחזרתי אותם ל’חיים’, כביכול”, כותב ברנדט. התמונות המרתקות הללו שלו, המראות אגם מפחיד באפריקה שהופך חיות לאבן, נקרא Across the Ravaged Land.
אגם נטרון הוא אחד משני אגמי אלקליין באזור זה של מזרח אפריקה; השני הוא אגם באהי. שניהם לא מתנקזים לשום נהר או ים; הם ניזונים ממעיינות חמים ונהרות קטנים. מאחר והאגמים רדודים הרי שבאקלים החם, טמפרטורות המים שלהם מגיעה ל-41 מעלות צלזיוס.

 

 

צילומיו של הצלם האנגלי ניק ברנדט Nick Brandt, מתעדים תמיד את עולם הטבע הנעלם, לפני שחלקו הגדול ייהרס על ידי האנושות. למשל, בסדרה של פנורמות Inherit the Dust (2016), תיעד ברנדט את טביעת רגלו הגסה של האדם במקומות שבהם בעלי חיים נהגו לחיות ונעלמו. ברנדט הציב צילום ענק של בעלי החיים העקורים בגודל טבעי, באתרים שנהרסו על ידי פיתוח עירוני, מפעלים, שממה ומחצבות. בסדרה אחרת This Empty World (2019), הוא נעל מצלמה בפריים המציג חיות בר ואחר כך צילם, בהפרש של שבועות, אנשים מהקהילות שהגיעו למקום ודחקו את החיות החוצה
ברנדט הוא מייסד שותף של Big Life Foundation, להגנת בעלי החיים והמערכת האקולוגית של בקניה וטנזניה.

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
האישה המצוירת ביותר בעולם
אמנות
האישה המצוירת ביותר בעולם
  סולידור הייתה לסבית גלויה ולא פחדה לשיר בשנסונים שלה על מה שהיא מרגישה.
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
אמנות
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
ביירות, לבנון: קבוצה קטנה של מעצבים בשם Dihzahyners, אשר שמם לקוח מאיות פונטי של
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
אמנות
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*