חדר סודי בקפלה איטלקית מהמאה ה -16, שם הסתתר וצייר מיכלאנג'לו, נפתח לציבור: לאחר כמעט חמישה עשורים מאז התגלה, החדר מיכלאנג'לו נחבא בו מגזר דין המוות שגזר עליו האפיפיור בשנת 1530, פתוח כעת לקהל ויהיה נגיש מה-15 בנובמבר 2023, עד 30 במרץ 2024, במוזיאון מדיצ'י בפירנצה, איטליה. החלל הקומפקטי, באורך של 10 מ', רוחב 3 מ' וגובה של 2,50 מ', הפך למשטח קנבס עבור האמן ששרטט עשרות רישומים על קירותיו.

חדר העבודה הסודי של מיכלאנג’לו (1475-1564) התגלה בנובמבר 1975, כאשר Paolo Dal Poggetto, אז מנהל המוזיאון Museum of the Medici Chapels, חיפש אזור מתאים ליצירת יציאה חדשה למוזיאון. במקום מעבר חדש, התגלה חדר ותגלית היסטורית.
החדר הקטן שימש למחסן פחם עד שנת 1955. לאחר מכן, הוא נותר ללא שימוש, אטום ונשכח במשך עשרות שנים, מתחת לערמת ריהוט משומש. המשפץ שנבר במקום בכדי למצוא חלל למעבר החוצה, גילה תחת שכבות טיח, סדרת רישומי פחם.
מיכלאנג’לו מצא מקלט בחדר העבודה הקטן הזה בשנת 1530, כאשר ג’ובאני Giovanni Battista Figiovanni, שליט הבזיליקה של סן לורנצו, הסתיר אותו כדי להגן עליו מזעמו של האפיפיור קלמנט השביעי, מכיוון שמיכלאנג’לו, בתקופה בה הוגלתה משפחת מדיצ’י מהעיר, עבד כמתכנן ביצורים של הממשלה הרפובליקנית (1527-1530). משפחת מדיצ’י, חזרה מהגלות, בשנת 1527 והאפיפיור, בן המשפחה, גזר עליו דין מוות. מיכלאנג’לו בסופו של דבר עזב את העיר לרומא בשנת 1534.
במהלך תקופת הסגר זו, האמן ניצל את קירות החדר הקטן כלוח שרטוט, כדי לשרטט כמה מהפרויקטים שלו. הרישומים מעידים על מחקר של פרטים אנטומיים, פרצופים ותנוחות מיוחדות, שהאמן חיפש. הם מאפשרים להתחקות אחר תהליך היצירה של המאסטר האלוהי.
החדר הסודי במוזיאון Medici Chapels Museum in Florence, Italy, יהיה נגיש אך ורק בתיאום מראש, לארבעה אנשים כל היותר ועם מלווה, עד גבול של 100 אנשים בשבוע. השהייה המרבית בחדר תהיה של 15 דקות, מלווה על ידי צוות הביטחון במוזיאון. מכיוון שצריך לרדת במדרגות צרות, החדר אינו נגיש לאנשים עם מוגבלות.

photography: Francesco Fanfani

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
אמנות
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
  גאלה הכירה את Éluard כשהייתה בת 17, בעודו מהסס כיצד יפתח את כשרון
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
אמנות
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
                         
יקום לבן, שחור ואפור של קווים /  Esther Stocker
אמנות
יקום לבן, שחור ואפור של קווים / Esther Stocker
המבנים הגיאומטריים שלה מבוססים על מודולים שחוזרים על עצמם לנצח, יוצרים קצב חזותי מסודר

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*