השנה מלאו 16 שנים להשקת ה- Apple Emoji, ביפן בנובמבר 2008, אשר זכה לפופולאריות אוניברסאלית, יביא למהפכה בתקשורת הבינאישית בתרבות שלנו, ישנה את הדרך שבה אנשים מתקשרים ברחבי העולם, יהפוך למדיום גלובלי, ייצור שפה בינלאומית ויתנוסס בכל מקום - והכוונה היא לכל מקום: צעצועים, ביגוד, מדבקות, ממתקים, סרטוני מוזיקה, ספרים, תכשיטים, סרטים וכל הווטסאפים והפוסטים שלכם. זה לא משנה באיזו שפה אתם מדברים, אימוג'י יכול לתרגם בקלות מחווה או רגש, אשר מילים לא מסוגלות. על המהפכה הזו חתומה מעצבת צעירה, שעבדה כמתמחה ב-Apple והגיע הזמן להכיר את שמה.

 

המונח היפני “אימוג’י”, משלב “e” (תמונה) ו”מוג’י” (דמות). המציא אותו Shigetaka Kurita, בסוף שנות ה-90, עובד של מפעילת סלולר יפנית. הוא יצר קבוצה של 176 אימוג’ים לסלולר ובעקבות הצלחתם ביפן, האימוג’י משכו את תשומת לבם של מפעילי פלטפורמות סלולריות אחרים. אלא שזה לא עבד בהתחלה, כי כל חברה השתמשה באיקונים משלה, מה שהוביל לבעיות תאימות. מאוחר יותר יצרו סטנדרטיזציה, שהבטיחה שאימוג’י שנשלח ממכשיר אחד, יופיע זהה במכשיר אחר והתקשורת תהיה בשפה אחת.
ב-apple התכוננו באותה עת להשקת הבכורה של האייפון ביפן ורצו ללוות אותו באימוג’ים מושכים ויזואלית בצורה מנצחת, ברוח העיצובית של המותג.

 

המעצבת הגרפית Angela Guzman, נולדה בבוגוטה, קולומביה וגדלה בקי לארגו, פלורידה. היא נשלימה תואר ראשון בעיצוב תעשייתי ואחריו תואר שני בעיצוב גרפי ועמדה להשלים תואר שני באמנויות יפות (MFA), כאשר בקיץ 2008, היא הוזמנה לראיון עבודה ב-Apple, בפני אותו צוות עיצוב שחתום על האייפון; מכשיר מופלא שהושק שנה קודם לכן ב-Macworld Expo בסן פרנסיסקו. “אפשר רק לדמיין את כמה פרפרים היו לי בבטן, כשטסתי אליהם, לא היה לי מושג על איזה פרויקט הם עומדים להציע לי לעבוד ואם אצטרך לרכוב על אופניים לעבודה (אני נוראית ברכיבה על אופניים)”, היא נזכרת “‘את יודעת מה זה אימוג’י’? הם שאלו אותי בראיון. עניתי בכנות ‘לא’. כך למדתי מה פירוש המילה היפנית הזו ושאני אמורה לצייר עכשיו מאות מהם”.

 

במשך שלושת החודשים הבאים, היא חלקה משרד עם Raymond Sepulveda, המנטור שלה בחברה ויחדיו ציירו ועיצבו איקונים זעירים של פרצופים, מקומות, דגלים, חיות, אוכל, ביגוד, סמלים, חגים, ספורט ואתם בטח מכירים את השאר. ריימונד עיצב את הפנים עם דמעות של שמחה וערימת קקי והיא עיצבה את הלב האדום. “האימוג’י הראשון שלי היה טבעת האירוסין, טבעת המתכת לבדה לקחה לי יום שלם לעצב. מפה, די מהר יכולתי לעשות שניים ביום, אחר כך שלושה וכן הלאה. סטיב ג’ובס בדק והם אושרו להשקה”.
היא משתפת גם חוויות משעשעות מהתהליך “ריימונד מיחזר את עיצוב ערימת הקקי גם לעיצוב החלק העליון של גביע הגלידה. הרקדנית עם השמלה האדומה, נוצרה בהשראת שמלה שאחותי תפרה בחיים האמיתיים באותה שנה”.

 

על הדרך שבה האיקון הזעיר שינה את חייה, היא אומרת “זה הוביל אותי לחוות את ה-ikigai שלי. מונח יפני למקום בו מצטלבים התשוקה, השליחות, הייעוד והמקצוע של האדם; הם נותנים לו את הסיבה לקום בבוקר. הייתי מתעוררת בשקיקה, נושאת את האופניים שלי על הכתף במורד שלוש קומות מדרגות ארוכות ויוצאת לעבודה עם חיוך גדול על הפרצוף שלי”.
לאחר הקריירה באפל, המשיכה גוזמן לעבוד ב-Airbnb ו-Google ובשנת 2020 יסדה את Tijiko, חברת דיגיטל העוסקת בסטנדרטיזציה ועיצוב ממשקי משתמש ומאז היא יזמית ובעלת חברת עיצוב UX מצליחה, שעובדת בעמק הסיליקון לצד מובילים טכנולוגיים אחרים.

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
האריסטוקרט משולי החברה
השראה
האריסטוקרט משולי החברה
  לוטרק נמלט מהלעג וההשפלה שספג בגלל קומתו, לצריכה כבדה של אלכוהול במיוחד האבסינת,
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
השראה
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
  גאלה הכירה את Éluard כשהייתה בת 17, בעודו מהסס כיצד יפתח את כשרון
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
השראה
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)