יש כאן יכולת טכנית וירטואוזית מרשימה, לצייר ציורי שמן שיראו כמו צילום, או אפילו יותר צילום מצילום, אבל אתם תשאלו למה לטרוח כל כך, אם אפשר לצלם תמונות כאלה, שבסופו של דבר דומות, לכאורה, לצילומים שאתם מצלמים להנאתכם בנייד שלכם, כדי לשתף באינסטגרם. על הציורים הללו חתום יגאל עוזרי, 66, אמן ישראלי החי בניו יורק ועבודותיו אלה הן ציורי שמן פוטו-ריאליסטיים, המבוססים על סרטונים ותצלומים שהוא מצלם.

 

עם הצלחה כידוע אי אפשר להתווכח: האמן הגיע ממשפחה קשת יום בחולון, לאמן שהוזמן לצייר לקוחות כמו בתו של מיק ג’אגר, אלטון ג’ון, וופי גולדברג (שזה הישג בפני עצמו, התחשב בהצהרות האנטי יהודיות האחרונות שלה) ובון ג’ובי.
עוזרי מסביר שהאמנות שלו היא “לא לפחד לצייר יופי, לא לפחד לצייר רומנטי. כל כך הרבה צער יש בעולם”, הוא אומר “הרבה אמנים מחפשים לעסוק במצבי קיצון, במשברים, במקומות רחוקים. אני מתרכז במחזוריות היום־יומית של החיים, מה שסובב אותנו כל הזמן. זו התבוננות כנה במציאות שמתחת לאף שלנו. זה רגע בסאבווי, הרגע שאת יוצאת לקנות אוכל, זו הבנאליות של היום־יום ואני רואה בה הרבה יופי. יש בה הרבה מתח ועניין גם״.
לעיתון Indipendent הוא אומר “גדלתי בישראל; בזמנו לא הייתה חשיבות או ערך לעבודה פיגורטיבית. הלכתי לפראדו וראיתי את היצירה של לאס מנינס והייתי מהופנט. אז חשבתי, איך אני יכול לקרוא לעצמי צייר אם אני לא יכול לצייר דיוקן? מאחר והמורים שלי לא לימדו את זה, הייתי צריך ללמד את עצמי”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
אמנות
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
  גאלה הכירה את Éluard כשהייתה בת 17, בעודו מהסס כיצד יפתח את כשרון
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
אמנות
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
                         
יקום לבן, שחור ואפור של קווים /  Esther Stocker
אמנות
יקום לבן, שחור ואפור של קווים / Esther Stocker
המבנים הגיאומטריים שלה מבוססים על מודולים שחוזרים על עצמם לנצח, יוצרים קצב חזותי מסודר

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*