ז'אנר ייצור בובות reborn (לידה מחדש), הוא ייצור אמנותי בעבודת יד, בו אמנים מנסים לייצר בויניל (פלסטיק), תינוק אנושי מציאותי ככל האפשר. הז'אנר נולד בתחילת שנות ה-90, בארצות הברית, עבור אספני בובות ואלה רוכשים אותן בעיקר באינטרנט (כולל ב-eBay), במחיר שנע בין מאות לאלפי דולרים. יש מקרים בהם הורים אבלים, מבקשים להנציח את ילדם שנפטר ויוצרים בובה בדמותו. אמנית ישראלית היוצרת בסטודיו שלה בתל-אביב, בובות reborn בוירטואזיות רבה, היא מרגרט סטופניצקי.

 

הז’אנר הפך לפופולארי וערכות ליצירת בובות כאלה מוצעות למכירה כיום באינטרנט. לרוב, משתמשים בבובת ויניל קיימת, לה מוסיפים שכבות צבע ותכונות פיזיות אחרות. ניתן לרכוש באינטרנט גם כלים ואביזרים מיוחדים לעוסקים באמנות זו, המסייעים ליצור בובות יותר ויותר מציאותיות, זאת לצד מגזינים, ספרים, ארגונים וכינוסים המוקדשים לבובות שנולדו מחדש.

 

הקיט ממנו נוצרה הבובה

 

 

הרוב המכריע של הלקוחות רוכשי הבובות הללו, הם נשים מבוגרות, חלקן אספניות, בעוד שאחרות רוכשות אותן כדי למלא חלל של ילד שאבד או שחסר להן ועשויות להתייחס לתינוקות שנולדו מחדש כאל תינוקות חיים. לכן, משתדלים האמנים לייצר בובות מציאותיות ככל האפשר והיו מקרים בהם חנויות כלבו סירבו למכור את הבובות בטענה שהן אמיתיות מדי.

 

 

יש לבובות השפעה תרפית. מחקרים מראים שחיבוק תינוק משחרר הורמונים שמייצרים תחושת רווחה רגשית, אשר מתרחשת גם עם בובות ריאליסטיות. האימהות משחררת את ההורמון אוקסיטוצין ונקשרות רגשית לתינוק או גם בובה ראליסטית.

 

 

 

 

 

 

 

 

אמנית ישראלית היוצרת בסטודיו שלה בתל-אביב, בובות reborn בוירטואזיות רבה, היא מרגרט סטופניצקי Margaret Stopnitsky. קשה מאד להבחין כי הבובות שהיא יוצרת, אינם תינוקות אמיתיים – תווי פניהם מציאותיים ביותר, קפלי עור ועד לשיער, אותו היא משתילה באמצעות מחט, שערה שערה, משיער אמיתי. היא למדה אמנות בברה”מ ואחרי שהתוודעה לבובות אלה, היא בחרה להתמקד ביצירה שלהן והיא עושה זאת בכישרון רב. לוקח לה כחודשיים כדי לייצר כל בובה כזו. הבובות שלה מוצעות למכירה במחירים המתחילים באלף דולר.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
האישה המצוירת ביותר בעולם
אמנות
האישה המצוירת ביותר בעולם
  סולידור הייתה לסבית גלויה ולא פחדה לשיר בשנסונים שלה על מה שהיא מרגישה.
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
אמנות
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
ביירות, לבנון: קבוצה קטנה של מעצבים בשם Dihzahyners, אשר שמם לקוח מאיות פונטי של
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
אמנות
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       

2 תגובות

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*