הדיוקנאות העצמיים של האמנית החזותית הפמיניסטית Kimiko Yoshida, מערבבים עכשוויות עם היסטוריה ומסורת ולוקחים אותנו למסע בזמן. היא לא עורכת או מתערבת דיגיטלית בתמונות שלה, משתמשת בפניה ובגוף שלה כקנבס, כדי להציג את הרעיונות שלה, אבל הגוף הזה הוא כבר לא באמת שלה, אלא הוא חלק מטקס היעלמות. היא משתלבת עם הרקע, לא מהווה את מרכז תשומת הלב והאיפור מסייע לה להיעלם. זוהי מטמורפוזה היוצרת איכות אוניברסלית ונצחית;

היא נולדה (1963) וגדלה בטוקיו ובבגרותה עברה לצרפת (1995), שם היא חיה עד היום. מאחר שחשה מדוכאת כאישה, במילותיה שלה: “הפניתי עורף לכל מה שמתלווה לזהות, קהילות, סטריאוטיפים של ‘מגדר’ ודטרמיניזם של תורשה. הדיוקן העצמי אינו השתקפות של עצמך, אלא השתקפות על הייצוג של עצמך.” בעודה ילדה, קימיקו יושידה הופתעה להתוודע לסיפור של אמה שלה, שפגשה את בעלה בפעם הראשונה ביום חתונתה.
המעבר לפאריז נתן לה הזדמנות להיוולד מחדש, עירוב תרבויות אפשר לה להרחיב את הביטוי שלה לאוניברסלי יותר, למרות שהוא נעשה בהשראת  זיכרונות אישיים, תוך חיפוש אחר הזהות התרבותית שלה. מאחורי כל תמונה גועשות  תהיות קיומיות ופילוסופיות, המוות נוכח והדיוקנאות מייצגים את הגורל הבלתי נמנע של החיים שמתפוגגים.
הדימוי של האישה היפנית האידיאלית, נותר ללא שינוי במהלך המאה האחרונה. יושידה מביאה את תסכולה מכך, בדיוקנאות המציגות בעצם מצב נשי ושאלת הזהות.
הדיוקנאות שלה רבי עוצמה ועדינים כאחד, מציאותיים ובדיונים, פרדוקסליים – אנסמבל דיוקנאות עצמיים כמו-מונוכרומטיים, רשת אינטימית, הסובבות סביב נושא אחד: מצב האשה ביפן. התמונות שלה הן בפורמט גדול, המדגיש את אפוס הביו-פנטזיה שלה. ריבוי של זהויות המבטאות את דעיכת הייחודיות, את ה”דקונסטרוקציה” של העצמי. הדיוקן העצמי שלה הוא מרד נגד כל הארכיטיפים שאנו נאחזים בהם באופן מודע ולא מודע. דרישה שכל הדברים יהיו מוטלים בספק, האדם מתמוסס לתוך הכאוס. יושידה לא רוצה להכריז “אני”, אלא אומרת בשקט “אני אינני”.
עבודותיה נמצאות בין היתר באוסף של מוזיאון ישראל.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
אמנות
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
  גאלה הכירה את Éluard כשהייתה בת 17, בעודו מהסס כיצד יפתח את כשרון
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
אמנות
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
                         
יקום לבן, שחור ואפור של קווים /  Esther Stocker
אמנות
יקום לבן, שחור ואפור של קווים / Esther Stocker
המבנים הגיאומטריים שלה מבוססים על מודולים שחוזרים על עצמם לנצח, יוצרים קצב חזותי מסודר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*