גרמי מדרגות אורבניים, משמשים לרוב כמעבר ורק כחלק מעיצוב מרחב שלם, הכולל גם שכיות חמדה אדריכליות. עם זאת, חלק מגרמי המדרגות הללו זכו לתשומת לב עיצובית ייחודית, אשר היקנו להם מעמד של אייקון ואתר עלייה לרגל תיירותי בפני עצמם.

ביירות, לבנון: קבוצה קטנה של מעצבים בשם Dihzahyners, אשר שמם לקוח מאיות פונטי של “מעצבים” במילון. הקבוצה מורכבת מבוגרי עיצוב טריים באזור ביירות, הנפגשים אחת לחודש ליצירת אמנות רחוב. המטרה שלהם היא ליצור נוף עירוני יפה יותר.

 

 

מדרגות הפסיפס של שדרת ה-16 בסן פרנסיסקו הפכו ליעד תיירותי פופולרי והן למעשה עוצבו במקור כחלק מפרויקט שכונתי. בראשות האמנים Aileen Barr and Colette Crutcher. הם קיבלו השראה ממעלה המדרגות בברזיל Escadarua Selaron.

 

 

 

 

 

 

 

מוזיאון האמנות דאלי בפילדלפיה, Dali Philadelphia Art Museum3 – the Rocky Steps, פנסילבניה: המוזיאון, שהוא באחד המבנים הארכיטקטוניים האיקוניים בפילדלפיה, הציג תערוכה של סלבדור דאלי בשנת 2005. הם ניצלו את המדרגות שלהם ליצירת פרסומת ענקית לתערוכה שלהם, באמצעות דיוקן איקוני של דאלי בממדים של שלטי חוצות, אותו הם חתכו לרצועות שהוצמדו לצידי 72 מדרגות.

 

 

 

 

צרפת, MONTEE ST- MAURICE, ANGERS, FRANCE: מסתבר שאמנות רחוב אינה רק גרפיטי עם ספריי צבעוני. האמנית הצרפתייה Mademoiselle Maurice השתמשה בנייר הצבעוני העז, סוג של אוריגמי, כדי לקשט את המדרגות המובילות לקתדרלה.

 

 

 

אוטווה, קנדה: התמונה ששמה “זאב לבן בארץ החורף White Wolf in Winterland”, נבחרה כאחת הזוכות בתחרות אקו-ארט באוטווה, קנדה. לאחר בחירת הזוכים, החליטה הוועדה להציג את יצירות האמנות שלהם על המדרגות המובילות מתחת לגשר רחוב וולינגטון במרכז העיר אוטווה.

 

 

 

סנטיאגו, צ’ילה: קבוצת אמני הרחוב LEV, Laboratorio Escenico Visual, שיתפה פעולה עם Converse.

 

 

 

 

ריו דה ז’נרו, ברזיל: Escadaria Selaron הוא גרם מדרגות עם 215 מדרגות שכל אחת ייחודית. האמן Jose Selaron, השתמש באריחים ירוקים, כחולים וצהובים כדי לחבר את המדרגות לדגל ברזיל. הוא החל את הפרויקט ב-1990 כשנמאס לו מהמדרגות הפשוטות שלפני ביתו. הפסיפס כולל למעלה מ-2,000 אריחים והוא ממשיך ואומר שעבודתו לעולם לא תושלם.

 

 

 

 

 

 

Valparasio, Chille

 

סיאול

 

“מדרגות השלום” בסוריה

 

צ’ילה: גרם המדרגות הזה בן 29 המדרגות, ברחוב בטהובן, בעיר הנמל Valpo הבנויה על גבעות תלולות עמוסות בבתים צבעוניים, עם נוף פנורמי של המפרץ. היא נחשבת לבירת אמנות הרחוב של צ’ילה ואחת הגדולות שבהן בדרום אמריקה.

 

 

The Lincoln Park Steps in San Francisco, California

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
האריסטוקרט משולי החברה
מקומות
האריסטוקרט משולי החברה
  לוטרק נמלט מהלעג וההשפלה שספג בגלל קומתו, לצריכה כבדה של אלכוהול במיוחד האבסינת,
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
מקומות
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
  גאלה הכירה את Éluard כשהייתה בת 17, בעודו מהסס כיצד יפתח את כשרון
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
מקומות
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
                         

תגובה אחת

  • Jacob Alive MacMillan הגיב:

    מאמר מעורר מחשבה.
    תודה רבה
    כן ירבו מאמרים כאלה אשר מתייחסים לנושא אדריכלי אורבני בהקשר רחב. תודה.

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*