הרישומים הצבעוניים של Monica Rohan, נוצרו בהשראת האידיליה הכפרית של ילדותה בדרום מזרח קווינסלנד, עם סצנות של רומן מהמאה ה-19, המהרהרות על ז'אנר האוטוביוגרפיה באמצעות צורה מסתורית של דיוקן עצמי.

היא מאפשרת לדמיונה דרור והדמות מייצגת מגוון מצבים רגשיים ופיזיים. הנושא הנשי שלה ממוקם בהרפתקניות, צף או נופל בלי סוף, מטפס או שוכב או מסתתר. הרגישות של רוהן לסביבתה ניכרת ביצירות המורכבות בקפידה, חושפות אהבה לצורות, לאור וצבע בעל איכות צלולה ודקורטיביות של טקסטיל. יחד הם יוצרים עולם מואר, אבל תככים המוטמנים בתוך הדימויים שלה, שמוצגים תחילה כתמימים וגחמניים, חושפים בהסתכלות קרובה יותר, בידוד וחולשה אנושית, המצלים על המרחב של הגיבורה.
הציורים מוצפים רגשית, עשויים מערבולות צבעוניות ודמויות נשיות עם ראשיהן מוסתרים מסתחררות בהן, נותנות רושם ראשוני של משיכה בלתי ניתנת להגדרה למה שנראה כחיק חם ונעים ואז רואים שהגופות, רובן דיוקנאות עצמיים, לא רק מסתירות את עצמן, אלא הן נופלות, צפות, תלויות בממד המחשבות. הבד מייצג את השמיכה שתחתיה כל אחד מאיתנו, פעם בחיים, התחבא בחיפוש אחר מחסה מחרדות של בידוד וחולשה אנושית. הדפוסים יומיומיים, כמו בד, דשא, פרחים, עם פרטים היפר-ריאליסטיים שהופכים את הסצנה למוכרת אך בו-זמנית מנוכרת, מעוררת תהיה, מתי החיים האמיתיים והסיפורת מדממים זה בזה.

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
אמנות
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
  גאלה הכירה את Éluard כשהייתה בת 17, בעודו מהסס כיצד יפתח את כשרון
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
אמנות
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
                         
יקום לבן, שחור ואפור של קווים /  Esther Stocker
אמנות
יקום לבן, שחור ואפור של קווים / Esther Stocker
המבנים הגיאומטריים שלה מבוססים על מודולים שחוזרים על עצמם לנצח, יוצרים קצב חזותי מסודר

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*