לאיורים של Anita Jeram סגנון ייחודי וקל לזיהוי - הם תמיד מאירים באדיבות, אהבה ואופטימיות, כל כך טבעיים לילדים. הדמויות שלה הן בעיקר חיות ואפשר להתמוגג מהחמידות שלהן, שאי אפשר לעמוד בפניה.

 

אניטה נולדה ב-1965 ב- Portsmouth, אנגליה. אחיה ואחיותיה היו מבוגרים ממנה בהרבה והיא הייתה ביישנית קטנה, שלא דיברה הרבה. אמה עבדה בחנות וילונות ואביה היה מכונאי. לא היו לה הרבה ספרי ילדים כשהייתה קטנה והיא ציירה לעצמה ציורים עם סיפורים, אותם ציירה על כל פיסת נייר שמצאה, חלקם לא ממש רקע טוב לציורי ילדים. במיוחד אהבה לצייר חיות.
בבית הספר היא הייתה תלמידה גרועה במקצועות כמו מתמטיקה, אבל התבלטה בכישרון הציור שלה, עד שהמורה שלה למתמטיקה, הניחה ערימת נייר על שולחנה ואמרה לה לשכוח ממתמטיקה ופשוט לצייר עד סוף השיעור.
כשנישאה, בעלה היה נתקל בציורי החיות שלה ברחבי הבית. יום אחד, לאחר שמצא תמונה מקסימה במיוחד של חתלתול במטבח, הוא דחק בה לקחת את הכישרון שלה יותר ברצינות. השיחה הזו הובילה אותה ללמוד במכללה לאמנות במנצ’סטר, שם השלימה תואר באיור. אחד המורים שלה חיבר אותה להוצאה לאור Walker Books וחברת הבת האמריקאית שלהם, Candlewick Press ומשם הקריירה שלה כמאיירת ספרי ילדים , המריאה וממשיכה גם באיור אגרות ברכה ומוצרי קרמיקה עם איוריה.
לפעמים כשאתם אוהבים מישהו מאוד מאוד, אתם מחפשים דרך לתאר עד כמה הרגשות שלכם ענקיים. אבל כפי שמגלות הארנבות בספר ‘Guess how much I love you’, אהבה היא לא דבר שקל למדוד. הסיפור הקסום לזמן שלפני השינה, שכתב סם מקברטני, מאויר על ידי אניטה ג’רם והוא קלאסיקה בינלאומית שתורגמה ליותר מ-53 שפות, כולל לעברית ונמכרה ב-28 מיליון עותקים (יצא ב-1994).
ההצלחה שלה מעולם לא עלתה לה לראש, היא חיה חיים פרטיים ושקטים עם בעלה ושלושת ילדיה ובעלי חיים רבים, ליד הים, בצפון אירלנד.

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
אמנות
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
  גאלה הכירה את Éluard כשהייתה בת 17, בעודו מהסס כיצד יפתח את כשרון
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
אמנות
מרחצאות בארוק ואדוות רוקוקו: בריכות ציבוריות בארמונות היסטוריים (AI)
                         
יקום לבן, שחור ואפור של קווים /  Esther Stocker
אמנות
יקום לבן, שחור ואפור של קווים / Esther Stocker
המבנים הגיאומטריים שלה מבוססים על מודולים שחוזרים על עצמם לנצח, יוצרים קצב חזותי מסודר