אשר מגזע עץ אחד, יודעים להצמיח יער של רעיונות ודמויות אשר נראות חיות לגמרי

האמן האיטלקי Willy Verginer, בן 63 והוא חי ועובד בדרום טירול. לפסלי העץ בגודל הטבעי שלו, הוא מוסיף צבע אקרילי וזהב בדפוסים גאומטריים מושכי עין, המייצרים ניגודיות חדה של סגנון וחומרים – פיגורטיבי מול גאומטרי וצבע עץ טבעי מול צבעוני, עכשווי. תוספת זו הופכת את הדמויות שלו למסתוריות ומפתות יותר.
הפסלים שלו מופיעים כיחידים או בקבוצות, תלוי במצב הרוח של היוצר שלהם. מדובר בצעירות ובגברים צעירים, ילדים ובני נוער, מתוכם בוקעים פרחים, כמו ניצנים של אנושיות שהגיע שעתם לפרוח. לביטוי האיטלקי של סדרה זו שלו ‘fior di pelle’, משמעות פואטית של ביטוי שבריריות נעורים והיכולת לחלום.
תנועות הפסלים אלגנטיות, קוראות לשלווה. כל יצירה מקרינה תחושה מציאותית ביותר, של פסל חי המוכן להתעורר לחיים והם לא משאירים אף אחד מהצופים בהם אדיש.
בסדרה אחרת הוא מחבר את הדמויות שלו עם חביות נפט או צמיגים, המייצגים את זיהום האנושות בעולם שסביבנו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

האמן האיטלקי Bruno Walpoth יוצר פסלי עץ מלאי חיים. למרות שהפסלים שלו לא היפר-ראליסטיים ולא מלוטשים, הרי שבכך הם מחקים את המרקם הלא מושלם של בני האדם ומקרונות תחושת נוכחות אנושית, תאטרלית במידה. יצירותיו מצליחות איכשהו לתפוס את האקספרסיביות הניבטת בעיני האדם והן ניראות מהורהרות ושקועות במחשבות.
וולפוט מעיד על עצמו, כבן של שושלת נגרים בת 400 שנה, אשר לקח את העבודה בעץ לכיוון פיסולי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לאמן האיטלקי Peter Demetz יש כישרון מדהים לגלף בידיו פסלי עץ מציאותיים להפליא. הוא שולט באנטומיה האנושית ומקדיש תשומת לב רבה לפרטים, מה שנותן לפסליו להראות כמו ציורים או צילומים. הפסלים שלו הם אנשי יומיום לא הרואים – גברים, נשים וילדים, בסיטואציות יומיומיות, פשוטות, כשהם נטולי מחוות, עד שניתן לומר שהוא מפסל בעץ תמונה מצולמת.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הפסל היפני Yoshitoshi Kanemaki, לוכד את המורכבויות הרגשיות של בני הנוער, בדמויות שהוא יוצר. מגזעי עצים הוא יוצר דמויות – לעתים קרובות נשים צעירות – שפניהן מוכפלות עם הבעות הנעות בין מצוקה לשמחה והכל בפסל אחד. הוא תופס את הדמויות שלו בזמן אמת: חלקן יושבות ומצויות בעיצומה של שיחה, אחרות מביעות בידיהן ביטחון או בושה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

האמן היפני Seiji Kawasaki מגלף מעץ מעדני אוכל – דגים, טוסטים, קרואסונים וצ’יפס, הנראים אמתיים ומעוררי תיאבון לחלוטין, למרות שהם רק פיסות עץ קטנטנות. האמן יכול ליצור כל מאכל מגוש עץ, תוך מספר שעות בלבד. יצירותיו המתעתעות זוכות לתשומת לב רבה ברשת, מופיעות באופן קבוע בטלוויזיה היפנית ובכלי תקשורת שונים אחרים, כמו גם בתערוכות אמנות ברחבי העולם.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בין היצירות של פסל העץ Randall Rosenthal מניו-יורק, ערימות של עיתונים ומגזינים ישנים, אוסף ספרי קומיקס בקופסת קרטון, מעטפות עמוסות שטרות כסף. כל אלה עשויים מגוש אחד של עץ אורן לבן, צבוע במיומנות בצבע אקרילי. מה שנראה כמו קופסת קרטון מלאה במזומן, הוא למעשה פסל עץ שנקרא “מזומנים קשים”, שגולף על ידי רוזנטל מתוך גוש עץ. מה שיותר מדהים, שהוא לא משתמש בצילום או באובייקט אמיתי בכדי ליצור את החיקוי שלו, אלא שהיצירה נבנית רק מדימיונו.

 

 

 

 

 

 

 

האמן Tom Eckert יוצר פסלים מלאי חיים לצד חפצים יומיומיים, כולם מגולפים מעץ באמצעות מגוון טכניקות עיבוד עץ מסורתיות וצבע לכה. הפסלים המדהימים ביותר שלו כוללים צורות של בדים קלילים ורכים, שחלקם אף ניראים שקופים.

 

 

 

 

 

 

Nino Orlandi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Taiwanese sculptor Hsu Tung Han

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
האישה המצוירת ביותר בעולם
אמנות
האישה המצוירת ביותר בעולם
  סולידור הייתה לסבית גלויה ולא פחדה לשיר בשנסונים שלה על מה שהיא מרגישה.
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
אמנות
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
ביירות, לבנון: קבוצה קטנה של מעצבים בשם Dihzahyners, אשר שמם לקוח מאיות פונטי של
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
אמנות
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*