הפסלת יסמין גור יוצרת אובייקטים מעץ ממוחזר, הנושא זיכרונות ועקבות זמן. לאחר שהות של 15 שנה בארה"ב, שם יצרה בסטודיו שלה בברוקלין, ניו יורק, שבה ארצה לפני כשנתיים והיא פועלת כיום בסטודיו במשכן האמנים הרצליה, שם היא יוצרת אובייקטים שמטרתם לעורר תגובה רגשית מיידית ואשר מזמינים למעורבות נפשית.

 

 

כבתם של אדריכל וציירת ממייסדי העיר ערד, פיתחה הפסלת יסמין גור, כבר בילדותה אהבה לסביבה הבנויה, זו המתהווה ובה בעת גם לסביבה המדברית החשופה. נופים אלה העלו גם אז, רעיונות ורישומים המבוססים על שילוב בין הצורות הללו, אשר בתהליך העבודה היא חושפת אותן, מפשטת ומרכיבה מחדש. “אני נהנית לקחת מבנה צורני בעל פונקציה מסוימת ולהחליף את הזהות הפונקציונלית שלו בזהות רגשית”, היא אומרת “התהליך של מתן האופי הרגשי לעבודה, מושפע מן הצורות של הטבע, מן היחסים שייווצרו בין העבודות לצופה. משימתי, בעיני, היא לסלול דרך בשטח שבו הסביבה הבנויה מתנגשת עם התהליכים הטבעיים של התיישנות, שבר והזנחה, והתגובה האנושית להם. אני מדמיינת את עצמי באמצעות העבודות הללו כמי שיוצרת שיחה ללא מלים (אמפתיה) עם הצופים”.

 

 

Urban Wild. העבודה נוצרה בחלל בית נטוש, Governs island. היא בנויה מקורות עץ שנאספו מבניינים שפורקו ברחבי ארצות הברית. בניית העבודה בחלל המסוים הזה, מתייחסת לרמז לחיים שהיו בו, חיים של משפחה שהתגוררה בבית הזה. השימוש בקורות עץ שבורות, מתייחס להיסטוריה של המיבנה, חושף את היסודות של הבניין, תחושה של עזובה, רמז לעבר, לחיים שהיו ואינם.

 

 

 

צילום: Barry Rosental

 

 

עבודותיה של גור עשויות מעץ ממוחזר. בעצם השימוש בחומרים חרוּשֵי הזמן האלה, היא מנכסת לעצמה את ההיסטוריה שלהם – את השפעת איתני הטבע, העיקום, הסדקים וההתפוררות – כדי ליצור קשר נטול מלים: פריחה, בקיעה וצמיחה – המחשת תהליך התפתחות של אורגניזם.

 

Bookshelf. עבודה זו נוצרה עבור נישת הכניסה של בית נטוש והפסלת מדמיינת את ״הספרים״ האלו יושבים שם, כאילו הציצה פנימה למשפחה שהתגוררה שם לפניי 100שנה.

 

צילום: ערן אקרמן

 

עבודותיה של גור מתקשרות יפה עם אדריכלות של מבנים ומנהלות רב שיח המהדהד בחללי פנים. בפיתוח רעיון של פסל למבנה, החלל הוא נקודת ההתייחסות הראשונה ומשם, מנהלות העבודות דיאלוג עם האדריכל. “הניסיון שלי בבנייה ושנים של עבודה בניו-יורק, ‏לפעמים בבניינים נטושים, הכשירו אותי לחשוב ולהבין את התהליך, מהקונספט לביצוע והקמה עם כל מה שנגזר מכך מבחינת עמידות העבודה ובטיחותה”, אומרת גור “החיים בניו-יורק העשירו את העולם החזותי שלי והשפיעו עליו. ‏שם נחשפתי לעולם העץ הממוחזר; קורות עץ שפורקו מבניינים היו התחלת הדרך שלי לעולם העבודה בעץ ממוחזר ודבר זה מההווה חלק מההשראה שלי עכשיו”.
גור היא בוגרת אקדמיה לאמנות בצלאל, ירושלים ובעלת תואר שני באומנות NY CUNY ,College Brooklyn, שאחריה התמחתה אצל הפסלת אורסולה פון רידינגסווארד.

 

 

Anatomy Of Tension. העבודה עוסקת באותו רגע של מתח, ‏שהנה עוד רגע משהו הולך להתפרץ להשתחרר. משהו חיי,‏ קונפליקט פנימי של בין להישאר בפנים לבין לפרוץ, הגבול הדק הזה שהכל כה שברירי. הצורה באה מעולם החיי והצומח. 35x15x15

 

 

צילום: יעל ליכטנשטיין

 

צילום: יעל ליכטנשטיין

 

צילום: יעל ליכטנשטיין

 

הפסלת יסמין גור, בסטודיו שלה בהרצליה. צילום: יעל ליכטנשטיין

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
האישה המצוירת ביותר בעולם
אמנות
האישה המצוירת ביותר בעולם
  סולידור הייתה לסבית גלויה ולא פחדה לשיר בשנסונים שלה על מה שהיא מרגישה.
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
אמנות
כדאי לעלות לרגל: מדרגות הרחוב האומנותיות היפות בעולם
ביירות, לבנון: קבוצה קטנה של מעצבים בשם Dihzahyners, אשר שמם לקוח מאיות פונטי של
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
אמנות
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*