פסל חוצות מבטון בשם Ahuge, שנראה כמו פות נשי, מעורר סערה בברזיל. היצירה באורך 33 מטרים, בעבודת יד של האמנית Juliana Notari, שמיקמה אותה על צלע גבעה ב-Usina de Arte, פארק אמנות כפרי במדינת פרנמבוקו, צפון מזרח ברזיל.

נוטרי העלתה לפייסבוק שלה את העבודה אותה כינתה “דיווה”, ב -30 בדצמבר ופירטה כיצד בנו בעבודת יד יותר מ-20 גברים את הפסל, שאורכו 16 מטר ורוחבו 6 מטר.
עד מהרה שטפו תגובות ביקורתיות את עמוד הפייסבוק שלה. רובן טענו שאי אפשר לכנות הצגת איברי מין כאמנות, זה חסר משמעות וכל מטרת האמנית היא לעורר פרובוקציה בכדי לזכות בפרסום.
תגובות אחרות הכילו אזכורים דתיים או ביטויים של שנאת נשים: “האם זה לא מספיק לראות כל כך הרבה נשים מראות את איבריהן הצנועים, לובשות מכנסיים קצרצרים או חצאיות מיני, עכשיו אנחנו חוזים גם בנרתיק בשדה פתוח”, כתב מישהו.
העבודה עוררה גם תגובות תומכות מצד גורמים פמיניסטיים. “העבודה מציגה את אחד הפצעים הגדולים שיצרתי”, אמרה האמנית ל- CNN “זה אולי פצע קטן לאין ערוך בהשוואה לטראומות של עבדות, תעסוקה נצלנית, רצח עם וטראומות אלימות שהתרחשו בארץ”.
האמנית סיפרה שהיא הופתעה מהתגובות “למרות שאני מודעת לכך שמדובר ביצירת אמנות בעלת אימפקט, מעולם לא חשבתי שאנשים ירגישו שנאה כלפיה או שהיא תצא מפרופורציה בסדר גודל כזה ברשתות החברתיות”, אמרה.
השלטון הנכחי בברזיל ידוע ביחס המאצ’ואיסטי שלו כלפי נשים ויחס עויין לאמנים. אחד מבכירי תחום התרבות במדינה, הזהיר לפני שנה כי האזנה למוזיקת ​​רוק עלולה להוביל לשימוש בסמים, מין, הפלות ופולחן של השטן. אמנים הגיבו ויצאו לא אחת כנגד דעות חשוכות אלה ונוטרי נמנתה בין אלה אשר ביקרו את מנהיג הימין הקיצוני ג’איר בולסונארו.

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
אמנות
בית הקפה הפיוטי Café Party שעיצבו Goodd, אדינבורו
                       
גנים יפים באמנות
אמנות
גנים יפים באמנות
הגן של האמן Claude Monet, בעיירה Giverny, צרפת ממייסדי האימפרסיוניזם הצרפתי, בילה שנים רבות
האשה בבוגאטי הירוקה, שהפכה לסמל של האר-דקו
אמנות
האשה בבוגאטי הירוקה, שהפכה לסמל של האר-דקו
  אחד מסמלי האר-דקו המכוננים, הוא הדיוקן העצמי של Tamara de Lempicka, לבושה בירוק

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*