מאימונה גרסי היא צלמת איטלקיה, פסלת, אמנית וידאו ומיצבי אמנות, ילידת 1951, הגרה ועובדת בורונה, מילאנו ודקר. חסד, שלום והבנה בשתיקה את תעלומות העולם, מחלחלים ליצירות הצילום שלה. היא נולדה פטריציה גרסי והתאסלמה בגיל 40; היא בחרה הצד המיסטי ביותר באסלאם - הסופיזם, המשמש עבורה כמקור לצמיחה אישית והשראה אמנותית. היא משתמשת בסמליות על מנת להגיע למטאפיזי, כאשר סמלים אסלאמיים דתיים ממלאים חלק גדול באיקונוגרפיה שלה.

בהשראת אמנות הגוף, גישתה האמנותית היא תערובת עדינה של סמלים אפרו-אסייתיים ואיקונוגרפיה מערבית קלסית. היא טובלת אותנו ביקום חלומי, השזור בסימנים, עקבות וגרפיטי. במשך עשרים שנה היא משכללת את האמנות שלה, החדורה בכוח סמלי גדול. עבודתה הנדירה, הספציפית והמגוונת, בוחנת את הנשיות ואת יחסי הכח של גברים ונשים. היא מפתחת אמנות רבת פנים ועמוקה. גישתה העמומה והמיסטית היא המפתח להצלחתה. היא מציעה תמונות אינטנסיביות ומורכבות, אך עם זאת שקטות ונינוחות. אמנות המספרת סיפור אוניברסלי.
אמנית ייחודית זו, שנולדה איטלקיה אך סנגלית, משתמשת בהיסטוריה האישית שלה כדי לפתח דימויים וסמליות חוצה תרבויות.
בין ציור לרישום, מיימונה גרסי ממקמת את הדמויות שלה מול קירות גדולים וריקים. בחירה היוצרת חוסר משקל ומגבשת את הקומפוזיציה כמו בסיס התומך בפסל. חלל זה הוא התפאורה האידאלית עבור אייקונים אלה שלה, עם המעילים הרחבים, שמלות מדרגות וראשים מכוסים בכובעי מינרט. כל התלבושות מיוצרות על ידי האמנית.
כמו פיסול, מיימונה מעצבת תמונות של גברים ונשים כמו קתדרלות גותיות. הקווים הלבנים על פניהם, הם כמו זיכרונות מטקסים פגניים והשמלות המפוסלות עם פתחים גדולים, חושפות חור שחור עמוק.

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
ענקי קליפות העץ של אתי גדיש דה לנגה
אמנות
ענקי קליפות העץ של אתי גדיש דה לנגה
  כל עבודה חדשה מהווה עבורה אתגר, איתה היא יוצאת למחקר מלווה ברעיונות וסקיצות,
הפגנות בבוסטון למען שחרור – עולם התרבות מהצייר רנואר
אמנות
הפגנות בבוסטון למען שחרור – עולם התרבות מהצייר רנואר
קבוצה של מפגינים קולניים, התגודדו ביום שני בשבוע שעבר, מחוץ למוזיאון Museum of Fine
מה קורה כשמומחי אמנות מתבקשים להעריך ציור, שהוא בעצם מאיקאה
אמנות
מה קורה כשמומחי אמנות מתבקשים להעריך ציור, שהוא בעצם מאיקאה
מבקרי האמנות התעמקו בציור שניצב במוזיאון ואשר נוצר על ידי “האמן המפורסם” IKE Andrews,

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*