בולענים המובילים לעומק האוקיינוסים, מושכים צוללנים הרפתקניים לנסות לגלות מה מצוי בקצה המערות התת קרקעיות המסתעפות מהם.

באר ג’ייקוב Jacob’s Well: לצלול לתוך חור שחור בלב טקסס

במרכז מעיין צלול, המוקף בסלעים היוצרים בריכת שחייה טבעית, פוערת האדמה את פיה לעומק של 30 מטר ומסתעפת לרשת מערות תת קרקעיות אשר לוכדות צוללנים הרפתקנים. לא מעט מהם קיפחו חייהם בעשורים האחרונים, בחיפוש אחרי ריגוש במעמקי הכדור שלנו.
האתר ממוקם במרחק של פחות משעה מחוץ לאוסטין והיא אחד מאתרי השחייה הפופולריים בטקסס. שחיינים אוהבים את הריגוש של ציפה בשלווה מעל חור בעומק 30 מטר, שהוכח כקטלני למספר רב של צוללנים. צוללנים מנוסים חוקרים באופן שגרתי את המערות התת-קרקעיות הקלאוסטרופוביות והאובדניות. ילדי טקסס גדלים עם סיפורים מסמרי שיער על מערות הרפאים הללו.
מרבית המבקרים בבאר מבקשים יום נטול דאגות של ציפה ומנוחה במים תחת קרני השמש המלטפות, אך כאמור, חלקם נשבה במיסתורין של החושך בקצה המערה.

 

 

 

החור הכחול הגדול: גן עדן לצוללים, בעומק 400 מטר ב-Belize

בשנת 1971 הגיע חוקר הים הצרפתי האגדי, Jacques Cousteau, לבולען בבליז וכינה את מימיו הכחולים המלכותיים כאחד מאתרי הצלילה הטובים בעולם. מרחב מים המכונה “החור הכחול הגדול”, נראה אפילו מהחלל ומכיל רשת מדהימה של מערות תת-קרקעיות המכילות פלאים גיאולוגיים שהקסימו אפילו את הצוללנים הוותיקים ביותר. החור הכחול הגדול מתוארך לתקופה שלפני אימפריית המאיה והוא ספר היסטוריה גאולוגי ימי מדהים, שחושף הרבה על התקופות שקדמו לעידן הנוכחי.
צבי ים, שוניות אלמוגים צבעוניות וצלופחים, מתגלים כשצוללים לחור הכחול הגדול, אך צוות צוללנים שהעמיק לעומק 300 מטר, גילה אזור מת ללא צמחים ובעלי חיים מכל סוג שהוא. מדענים מסבירים זאת בריכוז מימן גופרתי אשר חונק כל יצור חי. הצוללנים גילו שם גם שרידי צוללנים הרפתקניים.

 

 

 

 

עיני האלהים – מערת Prohodna Cave, בולגריה

אחת האטרקציות התיירותיות הפופולריות ביותר בבולגריה, היא מערה שתרגום חופשי של שמה הוא “מערת מעבר”, בגלל שיש שתי כניסות בקצוות המנוגדים של המערה. אבל היא מפורסמת במיוחד בזכות שני חורים סימטריים בתקרת המערה, הנראים כמו זוג עיניים בוכות. המערה זכתה לכינוי “עיני אלוהים” בגלל האור הממלא את שני החורים שגורמים להם להופיע כצמד עיניים מבשרות רעות, שניתן לראות משני הכניסה למערה. מערת פרוהודנה הייתה מיושבת על ידי תרבויות פרהיסטוריות.

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
האישה המצוירת ביותר בעולם
השראה
האישה המצוירת ביותר בעולם
  סולידור הייתה לסבית גלויה ולא פחדה לשיר בשנסונים שלה על מה שהיא מרגישה.
האשה בבוגאטי הירוקה, שהפכה לסמל של האר-דקו
השראה
האשה בבוגאטי הירוקה, שהפכה לסמל של האר-דקו
  אחד מסמלי האר-דקו המכוננים, הוא הדיוקן העצמי של Tamara de Lempicka, לבושה בירוק
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
השראה
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
  ליפנים יש מילה המגדירה את התפיסה הזו: איקיגאי ikigai (ee-key-guy), שמתורגמת ל”סיבה להוויה

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*