יום שני בחג הפסחא, הוא Śmigus-dyngus, כלומר "יום שני רטוב", חגיגה שנחגגת בפולין. אירועי החג המסורתיים פשוטים: הבנים שופכים מים על הבנות וכך זה עד היום, עוד מתקופות פגאניות לפני הספירה.

בכפרים בפולין, היו גוררים את הנערות ומשליכים אותן לנהר, אך הן יכלו “לפדות” עצמן, על ידי מתן ביצים מצוירות (פיסאנקי), סמל מאגי לבריאות ושפע. כיום, את החג חוגגים שני המינים, השופכים מים זו על זה וההפך, באותו היום. זאת למרות, שיום שלישי, היינו למחרת, הוא על פי המסורת יום הנקמה של הבנות, אשר טובלות את הבנים במים.
בפולין, בנות מתעוררות מוקדם ביום שני הרטוב, כי אחרת יעירו אותן עם דלי של מים. בעבר, נהגו בכפרים לעתים, להשליך נערות עם מיטתן לנהר. כיום, לא מעט נערות נחבאות באותו יום, כדי להישמר יבשות. החג מתרחש כיום בכל הארץ, בבתים, בקרב משפחות או באוניברסיטאות.
למרות שהחג מזוהה עם פולין, הרי שמסורות דומות קיימות גם בתאילנד (סונגקראן), ליטא וסלובקיה. בפולין זהו חלק מפסטיבל הפסחא הנוצרי, תחילת האביב הפולני, למרות שחלקים מפולין עדיין מכוסים בשלג בתקופה זו.
תיירים המבקרים בעונה זו בפולין, כולם כעת בסיכון להירטב, לא משנה מי אתה, או איפה אתה עשוי להיות ביום שני של חג הפסחא. תמיד יכול להגיח מישהו פתאום מהשיחים עם דלי מים ורוקן אותו עליך. מומלץ לכל באותו יום, לא לשאת חפצי ערך או מוצרי אלקטרוניקה, דרכונים, מסמכים חשובים, מחשבים ניידים וטלפונים חכמים. שנית, לא להתלבש בסטייל ולהסתפק בטישירטס וג’ינס בלויים וגם לדאוג לבגדים רזרביים.

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
תרבות
גאלה: המוזה של סלבדור דאלי או מפלצת בתחפושת?
  גאלה הכירה את Éluard כשהייתה בת 17, בעודו מהסס כיצד יפתח את כשרון
יקום לבן, שחור ואפור של קווים /  Esther Stocker
תרבות
יקום לבן, שחור ואפור של קווים / Esther Stocker
המבנים הגיאומטריים שלה מבוססים על מודולים שחוזרים על עצמם לנצח, יוצרים קצב חזותי מסודר
בריכות תעשיית המלח של פרו
תרבות
בריכות תעשיית המלח של פרו
הבריכות ניזונות מנחל תת קרקעי מלוח אחד, המים זורמים לתוך הבריכות הללו (שאינן עמוקות)

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*