אחד המקומות המרתקים ביותר והמצטלמים הכי יפה באינסטגרם בעיר Tulum הוא Cenote Suytun. תארו לעצמכם אתכם עומדים על במה קטנה במרכז מערה ענקית וקרן שמש הבוקעת דרך פתח קטן בתקרת המערה, מאירה אתכם, כמו במופע יחיד על במה באולם ענק וחשוך.

האתר Cenote Suytun נמצא במרחק של שעה נסיעה מטולום. הבמה או הרציף לא נמצא תמיד מתחת למים וזה תלוי בזמן בשנה. מפלס המים בדרך כלל גבוה יותר במהלך עונת החורף, בשל מי הגשמים. הזמן הטוב ביותר לבקר ב- cenote כדי לראות את קרני השמש, הוא בסביבות 12 בצהריים עד 13:00. זה הזמן שבו קרני השמש פוגעות בבמה. המקום פתוח בשעות: 9:00 עד 17:00 ודמי הכניסה: 120 פזו (כ-20 ש”ח) לאדם, כולל חגורת הצלה, אם בכוונתכם לשחות.

שורשיו התרבותיים של האתר
במאיה העתיקה האמינו כי אל הגשם, צ’אק, שוכן במערות ובארות טבעיות הנקראות cenotes. המים שבתחתית הבאר הטבעית, שימשו כשעון שמש קבוע למדידת זמן במאיה העתיקה. כשהשמש מגיעה לשיאה, קרן הזנית שלה משמשת כמחוג לזמן. מודדי הזמן של שבט מאיה המתינו חודשים לשני רגעי השיא בשנה, שבהם עמוד אנכי של אור השמש חודר אל המים. כך במבנים עתיקים רבים שהם בנו. אחת הסברות לסיבת בניית הבמה על ידי אנשי השבט, הציעה שזו נקודת תצפית קדושה שממנה ניתן לברך את הגעת השמש. ההשלכות של עובדה זו על אדריכלות ותכנון ערים החלו להיחקר רק לאחרונה

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
התערוכה הסוחפת 3XN בקופנהגן מחברת אדריכלות וחושים
השראה
התערוכה הסוחפת 3XN בקופנהגן מחברת אדריכלות וחושים
  אדריכלות יכולה לרגש אותך, להרגיע או לרומם את רוחך. היא יכולה להיות אכפתית
המצאות שהמציאו נשים ושינו את העולם
השראה
המצאות שהמציאו נשים ושינו את העולם
אלגוריתם של מחשב בזמן שתרגמה את ההרצאות של הפרופסור למתמטיקה שלה, Ada Lovelace הוסיפה
כרונולוגיה מצולמת של המלחמה לזכויות השחורים בארה”ב
השראה
כרונולוגיה מצולמת של המלחמה לזכויות השחורים בארה”ב
  ד”ר מרטין לותר קינג ג’וניור נושא את נאומו “I Have a Dream” בפני

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*