באזור הכפרי הירוק של פיימונטה, בין מרחבי הכרמים, ניצבת כנסייה צבעונית קטנה ומדהימה, ייחודית מסוגה באיטליה. היא נבנתה ב-1914, ליד קפלה עתיקה שעיצב ג'ובאני סאביו (1963-1950).

הקפלה The Chapel of the Madonna delle Grazie, משלבת אמנות עכשווית עם ההוד של העבר באזור פיימונטה Piedmont, בין הכרמים הציוריים של Langhe-Roero ושל Monferrato, אזור שהוכר כאתר מורשת עולמית של אונסק”ו בשנת 2014. מניפסט אמיתי של אמנות עכשווית בתוך אזור כפרי שנודע בזכות המאפיינים ההיסטוריים, התרבותיים והגסטרונומיים שלו. הקפלה הפכה לאחד הסמלים המודרניים ביותר של האזור, הידוע ביין ברולו, אחד מהמפורסמים בעולם ושדות הכמהין, הנשלפים מהאדמה באמצעות כלבים המאומנים לצורך זה.
הקפלה, הידועה כיום בשם cappella del barolo, נבנתה בעיירה La Morra בשנת 1914, כמעון ובעיקר כמחסה בפני גשם לעובדי הכרמים שמסביב. היא נרכשה על ידי משפחת Ceretto בשנת 1970 יחד עם 6 דונם של הכרם ברונטה היוקרתי. ההיסטוריה של המשפחה, ששורשיה בכרמים של האזור, מכילה גם מחויבות לתמוך באמנות עכשווית. כך הם שיפצו את הקפלה בסוף שנות ה-90 והעניקו לה פרשנות עכשווית באמצעות האמנים Sol LeWitt שמילא את המעטפת בצבעים העליזים והבהירים שהפכו לסימן ההיכר של הקפלה ומאפשרים לזהות אותה מרחוק ו- David Tremlett אשר מילא את הפנים בצבעים חמים ושלווים.
סול לויט LeWitt, נחשב לאבי האמנות הקונספטואלית האמריקאית. הוא כיסה את הקירות החיצוניים בעיצוב גיאומטרי של צבעים עזים: כתום, ירוק, סגול, צהוב ואדום ויצר דוגמאות גליות המזכירות את הגבעות שמסביב. הפנים, לעומת זאת, עוצב על ידי טרמלט, שהשתמש בגווני אדמה בהירים וחומרים כמו שיש וזכוכית מוראנו. הקפלה הייתה נטושה ומתפוררות והרעיון לשפץ אותה נוצר בעקבות מפגש עם האמן האנגלי, דיוויד טרמלט, חובב יין נלהב שהגיע ל-Langhe ב-1997 כדי לקיים תערוכת אמנות בטירת בארולו.

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
“חפץ מעבר”: כאשר חפץ אישי אחד מספר על החיים שהשתנו
השראה
“חפץ מעבר”: כאשר חפץ אישי אחד מספר על החיים שהשתנו
דבר היזמיות: “חפץ מעבר” הוא מיזם רגשי, נפשי-אמנותי, שנולד מתוך רצון עמוק לסייע, במעט,
האחוזה המפוארת Samode Haveli, הודו
השראה
האחוזה המפוארת Samode Haveli, הודו
מקור המילה “haveli” בערבית והיא מתייחסת לאחוזה בעלת משמעות היסטורית וארכיטקטונית בהודו. זוהי יצירה
האריסטוקרט משולי החברה
השראה
האריסטוקרט משולי החברה
  לוטרק נמלט מהלעג וההשפלה שספג בגלל קומתו, לצריכה כבדה של אלכוהול במיוחד האבסינת,

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*