אוכלוסיית כפר עני ומלוכלך באינדונזיה, הפכה אותו למוקד תיירותי שובה עין.

 

עד לאחרונה זה היה כפר אינדונזי אנונימי, ממוקם במרכז האי ג’אווה, בחלק הדרומי של סמרנג. המראה הדקדנטי בצבעים עצובים שלו, ממש לא היה משהו הראוי לאתר שלנו.
אלא שהוא זכה להתחדשות צבעונית במיוחד והפך במהרה לאחת האטרקציות התיירותיות הגדולות באזור.
בקמפונג פלנגי, שפירושו בשפה המקומית “מקום בצבעי הקשת”, 232 בתים שהפכו ליצירות אמנות – ביחד ולחוד, הודות ליוזמה של בית ספר תיכון יחד עם תושבי האזור, אשר שינו לחלוטין את פני הכפר העגומים, באמצעות מימון ממשלתי בסך 20,000 דולר.
כל בית, כולל הגגות, הסמטאות והגשרים, נצבעו בצבעים עזים ובציורי קיר יוצאי דופן, שבתוך זמן קצר החזירו את החיים לאזור וגרמו לו לככב באינסטגרם ברחבי העולם.
השיפוץ הצבעוני של הכפר הוא יותר מאשר רק אסתטי. רשויות וחברי קהילה חברו ליצור שינוי מקיף ומשמעותי בחיי התושבים וכך שיפצו בתים, תוקנה ושופרה התשתית לרבות דרכים וכבישים והמים הנקיים.
סיורים של קבוצות תיירים בכפר, היה מושג זר ולא מוכר עבור הדייגים והחקלאים שחיים בו. כך גם חנויות מזכרות קטנות ובתי קפה שנפתחו לאחרונה למען המבקרים. “אבל לפני שצבעו את הכפר, זה היה הרבה יותר גרוע”, אומרת תושבת ותיקה במקום “השינוי משמח אותנו, זה מאוד יפה עכשיו. המקום אפילו הפך לסיבה טובה לאנשים להגיע אלינו במיוחד”.
פרויקט פשוט אך יעיל שמדגים כמה מעט צריך כדי לשנות מראה וחיים בשכונה. השינוי היה כה משפיע שהמודל כבר אומץ על ידי ערים כמו קמפונג קאלי קוד, ביוגיאקרטה, וקמפונג טרידי, במלאנג.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
השראה
האיקיאגי: איך למצוא מטרה שתגרום לנו לקום בשמחה בבוקר
  ליפנים יש מילה המגדירה את התפיסה הזו: איקיגאי ikigai (ee-key-guy), שמתורגמת ל”סיבה להוויה
נחשף הבונקר האפוקליפטי הפרטי שמארק צוקרברג בונה בהוואי
השראה
נחשף הבונקר האפוקליפטי הפרטי שמארק צוקרברג בונה בהוואי
  הפעם זהו מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, שבונה על האי קוואי בהוואי, מתחם יוקרתי
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
השראה
למה אנחנו מוקסמים מקטסטרופות?
  ברגע שפורצת מלחמה, אי שם בעולם, נניח באוקראינה, המלחמה יוצרת אצלנו ציפייה שיהיה

2 תגובות

  • הילה קול הגיב:

    מה שצבע יכול לעשות, מעבר ליופי של המקום, זה בקלות יכול להפוך למרכז תיירות, עסקים מקומיים יכולים לפרוח בזכות זה ואין סוף אפשרויות. כוחו של הצבע

  • אהובה מחנאי הגיב:

    הכפר לבש פנים חדשות, אך לא איבד את המרקם הפיזי והאנושי שלו, הוא דוגמא מחממת לב, איך אפשר באמצעות רעיון, דחף, מסירות ועזרה כספית צנועה של מימון ממשלתי, לחולל שינוי מרענן, שמפיח חיים , וכנראה גם מקדם עוד תהליכים טובים נוספים, לרווחת התושבים והמבקרים.

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*